اهواز- حضور خدام آستان قدس رضوی در خوزستان امسال با گذشت یکی از خانواده‌های اهوازی از قصاص قاتل فرزندشان به عشق و حرمت نام حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) همراه بود.

پرچم امام رضا(ع) جوانی را از قصاص نجات داد

به گزارش قدس آنلاین، در پی حضور خدام آستان قدس رضوی به مناسبت دهه کرامت در خوزستان مراسم و برنامه‌های متعددی برگزار شد و رایحه دل‌انگیز حرم رضوی در سراسر استان پیچید.

یکی از برکات حضور خدام امام رضا(ع) در استان خوزستان حضور در میان خانواده‌ها و بهره‌گیری از حال و هوای حرم مطهر امام رضا(ع) برای رفع کدورت‌ها است؛ چنانکه سال گذشته حضور خدام رضوی زمینه صلح دو قبیله پس از پایان ۱۵ سال درگیری را فراهم آورد.

شنبه ۱۴ مرداد روز آخر حضور خدام آستان قدس رضوی در استان خوزستان نیز زمینه گذشت یکی از خانواده‌های اهواز از قصاص قاتل فرزندشان به عشق و حرمت نام حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) را فراهم کرد.

بر اساس این گزارش، عشیره آلبوعفری در این روز میزبان خدام آستان حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) شدند و به حرمت حضور سفیران امام رضا(ع) از اعدام قاتل فرزندشان به شرط اعطاء پرچم حرم امام رضا(ع) به این عشیره گذشت کردند.

با استفسار از تولیت آستان قدس رضوی، پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) به این عشیره بخشیده شد و به پیشنهاد یکی از خدام آستان قدس رضوی مضیف این عشیره به مضیف رضویه(مضیف الرضا) نامگذاری شد و پرچم برای زیارت در این مضیف باقی ماند.

جعفر عفراوی، از بستگان خانواده مقتول که واسطه حضور خدام در میان این خانواده بود، در این رابطه به ایکنای خوزستان گفت: شخصاً از خانواده قاتل شناخت کامل دارم و می‌دانستم که اهل این‌گونه درگیری‌ها نبودند. از طرفی خانواده مقتول نیز بستگان من هستند، از آنجا که نمی‌توانستم به طور مستقیم وساطت کنم دورادور پیگیر قضیه عفو بودم.  

وی اظهار کرد: با فرارسیدن دهه کرامت و حضور خدام امام رضا(ع) در استان خوزستان در یکی از مراسم جهت عرض ادب و دیدار با آنها حضور پیدا کردم. در آنجا به این فکر افتادم که خدام به همراه پرچم امام رضا(ع) به دیدار عشیره البوعفری(خانواده مقتول) بروند. موضوع را مطرح کردم، در ابتدا موافقت حاصل نشد اما با صحبت بیشتر به شرط اینکه مسئولیت این قضیه به عهده من باشد دل را به دریا زدیم و حاضر شدند به همراه دو تن از سادات که یکی از آنها روحانی بودند به دیدار این خانواده بروند.

عفراوی ادامه داد: با بزرگ عشیره آلبوعفری صحبت کردم. در ابتدا نپذیرفت که این جلسه در خانه او باشد؛ اما چند ساعت بعد نظرش تغییر کرد و برای میزبانی از خدام امام رضا(ع) اعلام آمادگی کرد. با حضور خدام، خانواده مقتول نیز در آن مجلس حضور پیدا کرده بودند و زمینه برای طرح موضوع عفو از قصاص قاتل مهیا شد. طرح این موضوع به سادگی نیست، از یکی از سادات حاضر خواستم موضوع را مطرح کند.

وی گفت: با وجود سختی که داشت موضوع را مطرح کردیم و در مورد آن مشورت انجام شد. خانواده مقتول در این جلسه گفتند ما در مقابل اعطای پرچم امام رضا(ع) رضایت می‌دهیم. در پی این شرط، خدام با حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی تماس گرفتند و در مقابل نوشتن سندی در تضمین گذشت از قصاص قاتل، با اعطای پرچم امام رضا(ع) به این خانواده موافقت شد و به این شکل در مقابل این پرچم جانی نجات پیدا کرد. بیش از همه من خوشحال بودم و این مسئولیت را در خود می‌بینم که بحث دیه را نیز پیگیری کنم و این جوان که دو سال و نیم در زندان به سر می‌برد به آغوش خانواده‌اش بازگردد. امیدوارم که شاهد این گونه درگیری‌ها در استان خوزستان نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.