بیرجند- مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در محل مدرسه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) بیرجند برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی برگزار شد
به گزارش قدس آنلاین، مدیر سابق حوزه علمیه خراسان‌جنوبی، در این مراسم گفت: باتوجه به محدودیت‌ها و محرومیت‌های استان، تلاش روحانیون و فضلای استان بر این بود که با محوریت رهنمودهای مدیران حوزه‌های علمیه خراسان انجام وظیفه کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مشرفی افزود: تمرکز بر تقویت زیرساخت‌ها، تکمیل کار در مدارس علمیه براساس ضوابط مرکز و ارتقاء سطح علمی حوزه‌ها از فعالیت‌هایی است که در مدت پنج سال اخیر انجام شد.
وی بیان کرد: همچنین شناسنامه مدارس علمیه استان نیز تهیه شد که شرایط مختلف مدارس علمیه در آن درج شد.
مدیر سابق حوزه علمیه خراسان‌جنوبی ادامه داد: ایجاد سطح سه حوزه برای خواهران  در بیرجند و ایجاد سطح دو حوزه  برای آقایان در شهرستان قائن از جمله دیگر فعالیت‌ها بود.
مشرفی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی سه مدرسه سفیران داریم، تصریح کرد: مدرسه عارفی شهرستان بیرجند، مدرسه سفیران خواهران در نهبندان و مدرسه سفیران برادران در شهرستان قائن، سه مدرسه سفیران در استان است.
وی با بیان اینکه پیگیری درس خارج از فقه در این مدت صورت گرفت، اظهار کرد: امسال نخستین دوره خروجی مدرسه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) صورت می‌گیرد و این روحانیون اگر بخواهند در استان حضور داشته باشند، نیاز به درس خارج از فقه در استان داریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی، مدیر جدید حوزه علمیه خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: حقیقتاً کار در حوزه‌های علمیه کاری سخت است.
وی یادآور شد: اگر حرکت جهادی و تلاش شبانه‌روزی صورت نگیرد، معلوم نیست بشود به بحث تحول در حوزه‌های علمیه رسید.
در پایان این مراسم«حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی» به عنوان مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی معرفی و از زحمات« حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مشرفی» تقدیر شد.
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.