اهواز- جانشین فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به نقش رسانه‌ها در امنیت ذهنی و روانی جامعه گفت: رسانه‌ها می‌توانند از طریق انعکاس و ارائه اطلاعات مرتبط با فعالیت‌های موفق پلیس و حتی سایر نهادهای اطلاعاتی و امنینی، آرامش روانی و امنیت ذهنی یا همان احساس امنیت و آرامش افکار عمومی را ارتقا ببخشند.

رسانه‌ها با انعکاس موفقیت‌های پلیس«احساس امنیت» را ارتقا بخشند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ سید محمد صالحی در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه انتظامی استان که ظهر دوشنبه در ستاد فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار به ویژه شهید صارمی و همچنین روز خبرنگار، اظهار کرد: صحت و سرعت و دقت، سه مولفه تاثیرگذار در موفقیت یک خبرنگار خوب هستند و در کنار تدیّن، تعهد و مسئولیت‌پذیری برای یک خبرنگار موفق، بحث کشف حقیقت نیز مطرح است زیرا خبرنگار به عنوان نماینده مردم و فردی که سر صحنه حضور می‌یابد، به کشف واقعیات می‌پردازد و در عرصه اطلاع‌رسانی اقدام به انتشار اخبار می‌کند.  
  وی با اشاره به تفاوت رسانه‌های رسمی با رسانه‌های غیررسمی تصریح کرد: از آنجا که رسانه‌های رسمی خود را در برابر قانون مسئولیت‌پذیر می‌دانند، بحث سرعت، دقت، صحت خبر و حقیقت را در راس امور قرار می‌دهند. بنابراین در رسانه‌های رسمی، موضوع عینیت، صحت، شفافیت و رعایت مسائل امنیتی و منافع ملی در اولویت کار این رسانه‌ها قرار دارد.  
  جانشین فرمانده انتظامی خوزستان عنوان کرد: این موضوع را می‌پذیریم و می‌دانیم که آسایش و امنیت که اکنون در جامعه حاکم است، ناشی از روحیه تعهد و مسئولیت‌پذیری فعالان و تلاش‌گران عرصه خبر و خبرسانی و حاصل تعامل هماهنگی و همکاری بسیار خوب فعالان خبر پلیس است.  
  صالحی گفت: پلیس وظیفه تحقق امنیت عینی در جامعه را عهده‌دار است، اما رسانه‌ها می‌توانند امنیت ذهنی یا همان احساس امنیت و آرامش روانی و آرامش در افکار عمومی را از طریق ارائه اطلاعات مرتبط با فعالیت‌های موفق پلیس و حتی سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ارتقا ببخشند.  
   همچنین در این آیین سرگرد ادیبی مسئول اداره اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان؛ هدف مشترک پلیس و رسانه را پاسخگویی و ارتقای امنیت جامعه دانست و بیان کرد: اصحاب رسانه با بهره‌گیری از ابزار خود می‌تواننند در مسیر خطیر هدایت افکار عمومی گام بردارند. با تعامل خوب اصحاب رسانه با نیروی انتظامی در راستای اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح احساس امنیت، تلاش‌های موثری در استان خوزستان صورت گرفته است.  
  وی به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره پرداخت و گفت: اطلاع‌رسانی صریح، صحیح و دقیق در خصوص حوادث و وقایع مهم استان، پوشش نشست‌های خبری مدیران و مسئولان فرماندهی انتظامی، شرکت در نشست‌های هم‌اندیشی، پلیس و اصحاب رسانه با موضوع ارتقای امنیت اجتماعی، اطلاع‌رسانی مکتوب در مورد اقدامات ایجابی پلیس در برقراری آسایش، آرامش و امنیت جامعه، از جمله اقدامات این اداره هستند.  
   همچنین علیجانی مدیر خانه مطبوعات خوزستان، ضمن پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه خبرنگاران در حوزه انتظامی، آمادگی خانه مطبوعات استان را جهت همکاری در برگزاری این کارگاه‌ها اعلام کرد.  
  در ادامه این نشست، از خبرنگاران حوزه انتظامی خوزستان تقدیر و تجلیل شد.  

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.