اهواز-مربی تیم ملی ورزش های جانبازان و معلولان ایران عنوان کرد: آموزش و پرورش  و بهزیستی همکاری خیلی ضعیفی به عنوان کسانی که متولی آموزش و خدمات رسانی به معلولان هستند، جهت هدایت معلولان به سمت ورزش دارند.

آموزش و پرورش و بهزیستی همکاری ضعیفی نسبت به معلولان دارند

مهدی فارسی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی جوانان جهان معلولان زیر۱۸ و ۲۰ سال در شهر ناتویل کشور سوئیس برگزار شده  از سوم تا ششم آگوست مسابقات به مدت چهار روز انجام شده، اظهار کرد: این رقابت ها با حضور  ۴۱ کشور و ۲۷۵ ورزشکار برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سطح این رقابت ها بسیار بالا بوده، افزود: در برخی از ماده ها قهرمان  و مدال آوران المپیک با رکوردهای جهانی و المپیکی حضور داشتند.

مربی تیم ملی ورزش های جانبازان و معلولان ایران گفت: تیم ملی نیز در این رقابت ها در سطح عالی مسابقه داده و نتیجه آن کسب عنوان نائب قهرمانی بوده است.  

فارسی با اشاره به اینکه از استان خوزستان نیز دو بازیکن به نام های محمود احمدی بلوطکی و حسین شریفی مفرد حضور داشتند، تصریح کرد:  احمدی موفق شده در ماده های پرتاب وزنه و نیزهدو گردن آویز طلا بدست بیاورد  و همچنین شریفی مفرد در ماده پرتاب دیسک مقام چهارم و در ماده ی نیزه  جایگاه ششم را بدست آورد.

وی ادامه داد: شریفی مفرد به دلیل اینکه ماده وی با سایر کلاس ها ادغام شده بود،  کارش در این مسابقات سخت شد و اگر در همان ماده خود مسابقه می داد قطعا مدال طلا را می گرفت.

مربی تیم ملی ورزش های جانبازان و معلولان ایران بااشاره به اینکه حریفان ورزشکاران ایذه ای  از کشور های هندوستان، لهستان، بلاروس، آمریکا، مکزیک و دو رقیب از ایران داشتند، گفت: قطعا این مسابقات برای انتخابی رقابت های جاکارتا ۲۰۱۸ تاثیر گذار بوده، ورزشکاران به همراه سایر ورزشکارانی که شهریورماه در انتخابی شرکت می کنند، برای حضور در مسابقات جوانان پارا آسیایی امارات که  آذرماه جاری برگزار می شود حضور می بابند

فارسی عنوان کرد: امیدواریم در این مسابقات از استان خوزستان نماینده های بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم بیشتر به معلولان توجه کنند، اظهار کرد: بحث مناسب سازی فضاهای عمومی در ایران  و به خصوص در استان خوزستان همچنین در بیشتر شهرستان ها اصلا برای معلولان وجود ندارد. مکان های عمومی اصلا مناسب سازی نیستند.

مربی تیم ملی ورزش های جانبازان و معلولان ایران در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش  و بهزیستی همکاری خیلی ضعیفی دارند، عنوان کرد: به عنوان کسانی که متولی آموزش و خدمات رسانی به معلولان هستند، جهت هدایت معلولان به سمت ورزش عملکرد مناسبی ندارند.

فارسی بیان کرد: از سایر ارگان های دولتی مخصوص شرکت ها از جمله فولاد خوزستان و پتروشیمی و سایر شرکت های حاضر در استان خوزستان نیاز است که به ورزش معلولان استان یک نگاه ویژه ای داشته باشند، اگر چنین شود نیز قطعا می توانیم در المپیک ۲۰۲۰ نمایندگان بیشتر و با کیفیت بهتر داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل ورزش وجوانان استان خوزستان، به جهت اینکه در این چندماهی که نگاه ویژه ای به معلولان داشته اند باعث توسعه این ورزش شده است، افزود: در یک سال و نیمی که مجددا مهرداد شیروانی ریاست هیات ورزش های جانبازان ومعلولان استان را برعهده گرفته، خدمات زیادی به این ورزش دادند و همچنین زهرا کرم زاده نایب رئیس هیات استان وبهروز مردانی رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان شهرستان ایذه که تمام وقت خود را صرف این ورزشکاران کردند، تقدیر و تشکر می کنیم.

لازم به ذکراست:  مهدی فارسی از استان خوزستان به عنوان مربی تیم ملی جانبازان و معلولان در این دوره از مسابقات حضور یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.