مشهد- وقتی شهردار مشهد از خلف وعده‌های دولت به عنوان قصه پر غصه یاد می‌کند، آب پاکی روی همه دغدغه‌هایی ریخته می‌شود که می‌توانست پرونده‌اش برای همیشه بسته شود، اما سایه‌اش همچنان بر روی این کلانشهر سنگینی می‌کند.

ترافیک اطراف حرم مطهر رضوی روان می‌شود

قدس آنلاین-گروه استان ها: سال‌هاست که حاشیه شهر، اوضاع نامناسب کشف رود، جای خالی خطوط بهم پیوسته حمل و نقل ریلی، ناوگان اتوبوسرانی توسعه نیافته، بافت فرسوده باقی مانده و ده‌ها مشکل بزرگ و کوچک برای مردم مشهد سوژه‌هایی تکراری شده‌اند.
گرچه طی چند سال اخیر بازار وعده‌های دولت برای حذف این سوژه‌ها داغ شد اما از تمامی وعده‌هایی که دولت یازدهم برای شهر مشهد داد فقط «هیچ» نصیب مردم این شهر شد.
گواه این ادعا نیز اظهارات سکاندار شهر بهشت است؛ کسی که هجمه سیاسی بودن را به جان خریده اما جدا از این هیاهو خدمت را ترجیح داده است.
شهردار مشهد در جلسه‌ای صمیمانه با خبرنگاران قدس که به بهانه گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، گلایه‌هایی از دولت نیز دارد و مدعی است متأسفانه مردم تاوان انتقام دولت را پس داده‌اند.
او با اشاره به استنادات قانونی که تأمین زیرسازی‌های شهری برعهده دولت‌هاست، گفت: وقتی عملکرد مدیریت قبلی شهر مشهد را با مدیریت فعلی مقایسه می‌کنیم می‌بینیم در دولت گذشته در یک قلم ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری مشهد واگذار شده است.
وی با بیان اینکه این اتوبوس‌ها با سهم ۵/۱۷ درصدی واگذار شده‌اند، افزود: یعنی اگر اتوبوسی ۱۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده تنها ۵/۱۷ میلیون تومان از شهرداری چک گرفته شده که چک‌های آن‌ها هم پاس نشده و همان چک‌ها نیز در این دوره از مدیریت شهری پاس شده است.
به گفته وی در چهار سال گذشته اگرچه آقای رئیس جمهور در سفر به مشهد و در جمع مردم در حرم مطهر، قول‌هایی داده‌اند، اظهار داشت: متأسفانه هیچ کدام از این قول‌ها به نتیجه نرسیده‌اند.
شهردار مشهد امضای توافق نامه‌هایی مبنی بر واگذاری اتوبوس با سهم ۵۰ درصدی را نمونه آشکاری از نامهربانی‌های دولت عنوان کرد و گفت: همان را هم عمل نکردند.
مرتضوی با اشاره به کمک ۱۵ میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد در سنوات گذشته افزود: متأسفانه به اندازه این کمک هم از ردیف‌های اعتباری کلانشهر مشهد کم شد.
او قول‌های رئیس جمهور برای کمک به حاشیه شهر، کشف رود، اتوبوس و بافت‌های فرسوده را هم بر زمین مانده اعلام کرد و اظهار داشت: این در حالی است که همه این قول‌ها در محضر مردم داده شد و عملی نشد.
* کارنامه درخشان شهرداری در حوزه حمل و نقل
شهردار مشهد در این نشست برخلاف برخی اظهار نظرهای مطرح شده، کارنامه مدیریت فعلی شهر مشهد در حوزه حمل و نقل عمومی را درخشان ارزیابی کرد و گفت: جدا از نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی و اتوبوسرانی، خروج پروژه به گل نشسته خط ۲ قطار شهری و آغاز عملیات اجرایی خط ۳ قطار شهری، اقدامی جهادی در زمان مدیریت فعلی شهر مشهد بوده است.
مرتضوی در تشریح برنامه عملیاتی شهرداری مشهد برای برطرف شدن مشکل ترافیک اطراف حرم مطهر رضوی هم گفت: در سایر کلانشهرهای کشور می‌توان با جابه جایی مشکل ترافیک را برطرف کرد، اما چون حرم منور رضوی در مشهد مقصد است و جایگزینی ندارد، بنابراین باید با وضع موجود مشکل ترافیک اطراف حرم مطهر را حل کنیم.
وی با بیان اینکه من هرگز مدعی نیستم ترافیک اطراف حرم مطهر رضوی روان است، افزود: اما اگر ایراداتی هم بر ترافیک اطراف حرم وارد است باز هم با ترافیک در سایر کلانشهرها قابل مقایسه نیست.
به گفته وی در سایر کلانشهرهای مذهبی جهان اصلاً امکان تردد خودرویی وجود ندارد در حالی که مشهد شرایط تردد خودرویی متفاوتی دارد.
وی از ساخت شارستان در رینگ اطراف حرم مطهر رضوی به عنوان برنامه ویژه‌ای در راستای کاهش ترافیک اطراف حرم یاد کرد و اظهار داشت: خوشبختانه این بلوار هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تملک آن ۸۵ درصد رشد داشته است.
شهردار مشهد همچنین از افزوده شدن چهار خیابان به خیابان‌های اطراف حرم مطهر خبر داد و گفت: این خیابان‌ها حلقه‌های بهم پیوسته‌ای هستند که امید می‌رود با تکمیل آن‌ها، ترافیک اطراف حرم در زمره روان‌ترین ترافیک‌ها قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.