بجستان- مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: خبرنگاران باید سعی کنند که به جامعه آرامش داده و ماموریت خود را با درایت خود به انجام برسانند.

خبرنگاران ماموریت خود در جامعه را با درایت به انجام برسانند

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام کاظم لطفیان ظهر امروزدر جمع خبرنگاران و جمعی از مبلغین حوزه و عالمان روستاها و در آستانه روز خبرنگار با قدر دانی از خبرنگاران شهرستان بجستان و تلاش آنان در عرصه خبری گفت: قرآن کریم جایگاه قلم را بسیار با ارزش تبیین کرده و خبرنگاران با دقتی که دارند باید به این مقام ارزش قائل شده و بدانند که خبر یا آرامش بخش یا وحشت زا است و لذا باید سعی کنند که به جامعه آرامش داده و ماموریت خود را با درایت خوب به انجام برسانند.

لطفیان افزود: اینکه کسی بدون اینکه لیاقت داشته باشد به عرصه خبر وارد شود خلاف واقع بوده و شایسته نیست زیرا خبرنگار باید با امام وارد این عرصه شوند زیرا جایگاهی بس مهم دارند.

وی ادامه داد: هر خبر نباید منتشر شود و با شاخصی که در جامعه ما است یعنی با ولایت و امام خودش هماهنگ باشد و کسانی که قدرت استنباط و تحلیل ندارند که از این صفت بر خوردارنمی باشند وشایسته این حرفه نیستند و باید دوری کنند.

وی با تاکید بر اینکه نه مبلغ و نه خبر نگار به هیچ عنوان نباید اجیر دیگران باشند، گفت: این افراد این فضای پر آشوب را که لحظه به لحظه ایجاد خوف و ترس کرده و ممکن است نا امنی ایجاد کند با درایتی که دارند باید مدیریت کنند و خدا را شکر امروز سطح بالای مشارکت مردمی را در امور فرهنگی و مذهبی مدیون تلاش و جدیت خبر نگاران جامعه می دانیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: مسئله جالبی که به آن رسیده ام اینکه با توجه با کلام الهی نه عالم به تنهایی می تواند جامعه را اداره کند و نه علم می تواند کار ساز باشد بلکه و چه بسا که امروز جامعه عالمانی  زیاد داشته و از علم بالایی بر خوردار می باشد.

حجت الاسلام لطفیان گفت: عالم مدرسه و عاقل تشکیلات اداری را اداره می کندو هیچ کدام به تنهایی نخواهند توانست مملکت را اداره کنند و با علم و عالم به تنهایی نخواهیم توانست جلو آسیب های اجتماعی را بگیریم و آنچه که می تواند این دو را به هم ربط داده و کار ساز کند قوم است که در قرآن به آن اشاره شده و آن قوم امامی است که ۴۰ سال قبل آمد و در ایران و جهان تحولی ایجاد کرد وقیامی بوجود آورد که آمریکا و اسرائیل را به لرزه در آورد و این قوم که از تهران جهان را مدیریت می کند.

وی گفت:هزاران عالم مشغول درس و بحث هستند ولی کار این یک عالم بزرگ را نمی توانند بکنند.

وی تاکید کرد: سیاستمدار خارجی اعلام می کند که ایران رهبری دارد که از ماوراء الهام می گیرد و در دشمنی با هم از مسیر مروت و عدالت خارج نمی شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قوم یعنی قیام و قیام یعنی ایستادگی گفت:عزت ایران اسلامی این را می گوید که قائم کسی نیست که می ایستد بلکه کسی است که ایسادگی بکند و امروز جامعه ما نیازمند ایستادگی است.

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه ما خودمان را از حوزه جدا نمی دانیم شان فرزندی حوزه را افتخار خودمان می دانیم گفت: اگر جلو آسیب ها بخواهد گرفته شود باید همه مردم قیام کنند و قیام یعنی همان ایستادگی که با همکاری همه مردم این اتفاق محقق خواهد شد و ایستادگی در مقابل شیطان و شیاطین و این نیز محقق نخواهد شد مگر اینکه پشت سر رهبری بوده و از ایشان فاصله نگیریم زیرا این استقلال می آورد این وحدت می آورد و این جایگاه ایران اسلامی را برتر از آنچه که هست قرار می دهد.

در ادامه این جلسه که با حضور خبرنگاران مسئولین ادارات و جمعی از مبلغین شهرستان بر گزار شد فرماندار بجستان ضمن بیان تبریک روز خبر نگاران به تمامی خر نگاران شهرستان و تجلیل از کسانی که در این عرصه همراه و همگام با مسئولین بوده  و برای بیان مسائل و مشکلات شهر تلاش می کنند گفت: خبر و خبر رسانی کاری بسیار ارزشمند و زیبا باشد که اگر با دقت و درایت انجام شود و قلم در جهت مثبت حرکت کند خواهد توانست موجبات پیشرفت شهرستان و کمک به مسئولین را فراهم کند.

مهندس حسین ابراهیمی ضمن شکر گذاری به درگاه خداند متعال که در استانی قرار دارد که از نعمت وجود امام رضا بر خوردار بوده و در شهرستانی است که بعنوان دروازه خراسان رضوی معروف است و خادمین خوبی برای این امام رئوف باشداز مسئولین خواست این ارزش را قدر دانسته و برای خدمت به این مردم تلاش نمایند.

وی دغدغه فرهنگی را دغدغه رهبری در دهه ۷۰ دانست که این هشدار را داده اند و پس از آن هر سال علاوه بر تاکید بر مسائل اقتصادی به مسائل فرهنگی هشدار می دهند و اخیرا از لفظ ولنگاری فرهنگی استفاده کرده اندو این خود اهمیت مسئله فرهنگی را برای ما آشکار می کند.

وی گفت: همه باید ببینیم خود ما چکار کرده ایم نگوییم که دیگران این کار را بکنند خودمان را اصلاح کنیم دیگران اصلاح خواهند شد.

فرماندار بجستان مادیات و بودجه و اعتبارات را حلال مشکلات نداست و تاکید کرد اگر بخواهیم سبک زندگی را با پول و مادیات بسنجیم مشکلی حل نخواهد شد بلکه باید ببینیم از کجا شروع کنیم از ادارات و  از افراد و خانواده و اگر با حد اقلهای ظرفیت بتوانیم حد اکثر بهره وری را داشته باشیم این خوب است و این دور از دسترس نیست و می توانیم به آن برسیم و شهرستانی مانند بجستان که به لحاظ رعایت مسائل فرهنگی و سبک زندگی اسلامی بکر و قابل توجه می باشد باید علما ورود پیدا کرده و در خانواده ها ورود پیدا کنند و در روستا ها نیز کمک کار باشند که اگر رها شود و توجه نشود آسیب جدی خواهیم دید.

فرمانداربجستان از مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خواست چارت سازمانی این اداره را در بجستان به لحاظ توانایی بهتر در جهت خدمت و انجام وظایف و ساختمان اداری را توجه کرده و در جهت رفع مشکلات آن بکوشند و نیازهای ملزومات اداری این اداره را تا آنجایی که در خور شا می باشد تا مین کنند.

امام جمعه بجستان گفت در همه کارها باید اخلاص داشته باشیم و خدا را از یاد نبریم و همه می ایند و می روند و خوب است کارهایمان برای خدا باشد.

حجت الاسلام وحیدی با تشکر از اولین مدیر کل تبلیغات اسلامی که پس از دوازده سال برای اولین بار به بجستان سفر کرده اندگفت: بعضی روستا های ما عالم ندیده و برخی روستا هایمان خانه عالم دارد ولی عالم ندارد و حوزه خواهران شهرستان نیز مدرس ندارد لذا از مدیر کل خواست برای جبران این کمبود ها تلاش نموده و همچنین برای اینکه جوایزی که به افراد مطرح و دانش اموزان داده می شود کتاب می باشد از اداره کل تبلغات خواست کتبی برای این منظور برای شهرستان اختصاص یابد.   

در پایان این جلسه مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ضمن تجلیل از محمد زنگنه مسئول اداره تبلیغات اسلامی بجستان علی سلطان مرادی را به عنوان مسئول جدید این اداره معرفی و به رسم یادبود به خبر نگاران لوح تقدیر و هدایایی اهداء نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.