نمایندگان اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) برای همکاری در زمینه پیاده سازی نقشه راه اینترنت اشیاء در ایران، اعلام آمادگی کردند.

همکاری اتحادیه مخابرات برای پیاده سازی اینترنت اشیا در ایران

به گزارش قدس آنلاین، وحید یزدانیان رئیس دانشکده پست و مخابرات از اعلام آمادگی و همکاری نمایندگان اتحادیه جهانی مخابرات، برای پیاده سازی نقشه راه اینترنت اشیا در ایران، خبر داد و گفت: این تصمیم در بازخورد برگزاری کارگاه بین المللی آموزشی اینترنت اشیاء در ایران، اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین رویداد آموزشی حوزه اینترنت اشیاء، بازیگران مختلف این حوزه یعنی اپراتورها، ارائه دهندگان خدمات و بهره گیرندگان سرویس حضور داشتند، تصریح کرد : در این کارگاه آموزشی فرصتی فراهم شد تا فعالان این حوزه با تبادل و اشتراک گذاری اطلاعات، تعامل خوبی با هم داشته باشند. برای مثال در زمینه انجام پروژه اینترنت اشیا در حوزه خودرو، نمایندگانی از این حوزه با اپراتورها وارد مذاکره شدند و در آینده نتایج آن مشخص می شود.

یزدانیان تقویت ارتباط داخلی با اتحادیه جهانی مخابرات را از جمله دستاوردهای برگزاری این رویداد عنوان کرد و اظهار داشت: نمایندگان اتحادیه جهانی مخابرات در این کارگاه توان علمی و اجرایی ایران و کشورهای شرکت کننده در حوزه اینترنت اشیا را از نزدیک مشاهده کردند و معتقدند که فعالیت های انجام شده در حوزه اینترنت اشیا در ایران فراتر از حد انتظارات آنها بوده است.

یزدانیان افزود: با توجه به اینکه ایران به عنوان یکی از پیشگامان حوزه اینترنت اشیاء (IOT ) در دنیا مطرح است، نمایندگان اتحادیه جهانی مخابرات برای همکاری و تبادل اطلاعات برای پیاده سازی نقشه راه اینترنت اشیا در ایران اعلام آمادگی کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.