طبس- امام جمعه طبس گفت: سهم طبس از خط دوم انتقال آب کارون به استان یزد باید تامین شود و در این خصوص مجوزهای لازم در دولت‌های گذشته اخذ شده است.

طبس در انتظار جرعه‌ای آب از سرشاخه های کارون

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران طبس، با اشاره به موضوع انتقال آب سرشاخه‌های کارون به این شهرستان اظهار داشت: بحث کمبود آب در مرکز ایران تنها مربوط به طبس و یا استان خراسان‌جنوبی نبوده و در دولت‌های گذشته تصمیم بر این شد از سرشاخه‌های رود کارون آب به مرکز ایران و شهرستان طبس منتقل شود که از آن زمان پیگیر این موضوع بوده و هستیم.

وی تصریح کرد: سهم طبس از خط دوم انتقال آب کارون به استان یزد باید تأمین شود و در این خصوص مجوزهای لازم نیز در دولت‌های گذشته اخذ شده اما در مدت زمان اخیر مجدد تصمیم گرفته شد این انتقال از خط دیگری از مسیر اصفهان و نائین به طبس انجام شود و علت اصلی آن را مسافت زیاد طبس-یزد دانستند.

امام جمعه طبس افزود: در دولت سابق این موضوع را مطرح کردم و با این موضوع که آب از نائین به طبس منتقل شود مخالفت نمودم چرا که معتقدم این اقدام باید از خط دوم از طریق یزد به طبس انجام شود و در این مسیر شهرهای دیگری نیز از این موضوع بهره‌مند خواهند شد که مصوبه آن را دریافت نموده‌ایم.

مهاجریان‌مقدم افزود: سهمیه طبس باید از خط دوم انتقال آب به طبس تامین شود و نیاز است وزیر نیرو در این خصوص مساعدت لازم را داشته باشند چرا که موافقت آن در دولت گذشته صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بحث آب‌های ژرف طبس که از زیر زمین در حال عبور است یکی از موضوعات مطروحه بوده که باید مطالبات لازم در این خصوص صورت گیرد، اما با این اقدام طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به حاشیه برده خواهد شد و قطعا پیگیر این موضوع هستیم تا سهمیه آب از خط دوم انتقال از سرشاخه‌های رود کارون به طبس انتقال یابد.

امام جمعه طبس در خصوص واگذاری معادن زغال‌سنگ طبس بخش خصوصی گفت: واگذاری معادن و ذخایر زیرزمینی به بخش خصوصی درست نبود چرا که در قانون نیز آمده است که واگذاری بخشی از اراضی ایران را به کشورهای خارج ممنوع است.

مهاجریان‌مقدم عنوان داشت: بخش خصوصی تعهدات لازم در این خصوص را اجرایی نمی‌کند و با این واگذاری زیرساخت‌های آن نیز باید واگذار شود که کار درستی نیست.

وی در خصوص مشکلات برخی کارخانه‌های طبس گفت: به شدت در خصوص کارخانه‌های کانسرام، سیمان و کک پیگیر بوده و جلساتی در این خصوص تشکیل شده است و آستان قدس رضوی نیز در خصوص خرید سهام برخی از سهام‌داران اعلام آمادگی کرده تا سهم این شرکت را خریداری نمایند اما تاکنون زیر بار نرفته‌اند که تصمیم بر این شده تا هیئت مدیره سریع‌تر مشکلات داخلی را حل نموده و وضعیت بدهی معوق کارگران را پرداخت نمایند.

امام جمعه طبس در خصوص آغاز به کار دولت دوازدهم عنوان داشت: موفقیت دولت دوازدهم آن است که به رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کند و اگر این مهم انجام نشود قطعا مشکلاتی برای کشور ایجاد خواهد شد چرا که رهبر معظم انقلاب و ائمه جمعه و جماعات و نیروهای ارزشی با هیچ مسؤولی عقد اخوت مطلق نبسته‌اند و تا زمانی است که در اقدامات دولت در مسیر اهداف امام و رهبری و عظمت مردم باشد همکاری لازم صورت خواهد گرفت.

مهاجریان‌مقدم افزود: توجه به مشکلات معیشتی مردم، تعامل گسترده با دنیا، ایستادگی در مقابل دشمن در مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و عدم توجه به خواسته‌های بیگانگان در مسأله برجام از مهم‌ترین مسائل مطرح شده توسط مقام معظم رهبری بود که امید است مسؤولین به این نکات توجه کنند.

مهاجریان‌مقدم بیان داشت: پذیرش نظر مخالف بسیار مهم بوده و یکی از لوازم ریاست و مسؤولیت بردباری و حوصله است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.