وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد این کشور قصد ندارد به کنوانسیون جدید منع کامل تولید سلاح هسته ای ملحق شود.

پاکستان: به کنوانسیون جدید منع سلاح هسته ای ملحق نمی شویم

به گزارش قدس آنلاین، شرکت کنندگان در کنفرانس سازمان ملل برای تنظیم کنوانسیون منع کامل تولید سلاح هسته ای در روز ۷ جولای این سند را آماده کردند که ۱۲۲ کشور دنیا به آن رای مثبت دادند، یک کشور رای مخالف داد و یک کشور رای ممتنع.

تقریبا ۴۰ کشور دنیا از جمله اعضا دائم شورای امنیت سازمان ملل  در دور اول مذاکرات برای تنظیم کنوانسیون که ماه مارس برگزار شد، آن را تایید نکردند.

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که اسلام آباد به اهدافی پایبند است که قصد ساختن دنیای آزاد و عاری از سلاح هسته ای بدون تبعیض باشند.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین اظهار کرد که تدوین این کنوانسیون باید بر اصل جهانی بودن، همکاری، اجماع و با احتساب تمامی طرفین ذینفع بوده، منافع هر یک از کشورها را نیز در نظر بگیرد. نتیجه این کار باید امنیت دنیا را بیشتر کند.

وزارت امور خارجه پاکستان اظهار کرد: کنوانسیون منع تولید سلاح هسته ای بدون اینکه شرایط واقعی را چه در روند انجام امور و چه در محتوا به اجرا درآورد ، روز ۷ جولای ۲۰۱۷ در نیویورک به تصویب رسید. توافقات حاضر منافع کشورها را در نظر نگرفته و اهداف آنها حاصل نخواهند شد. به همین خاطر پاکستان همچون سایر قدرت های هسته ای در مذاکرات شرکت نخواهد کرد و نمی تواند یک طرف این توافق باشد.
 

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.