دو منبع آگاه به رویترز گزارش دادند که صادرات نفت ایران به چین در ماه آگوست پس از این‌که این کشور قیمت‌های خود را کاهش داد، به بالاترین میزان ۱۱ ماهه خود می‌رسد.

ایران قیمت نفت صادراتی را کاهش داد/صادرات به چین رکورد زد

به گزارش قدس آنلاین، دو منبع آگاه به رویترز گزارش دادند که صادرات نفت ایران به چین در ماه آگوست با افزایش تقاضا برای نفت خام سنگین ایران، پس از این‌که این کشور قیمت‌های خود را کاهش داد، به بالاترین میزان ۱۱ ماهه خود می‌رسد.

با توافق کاهش تولید کشورهای اوپک و کاهش تولید نفت آمریکا لاتین و کمبود منابع نفت خام سنگین، ایران می‌تواند به تصاحب سهم بزرگی از بازار چین در نیمه دوم ۲۰۱۷ ادامه دهد.

یکی از منابع آگاه به رویترز خبر داد خریداران چینی نفت خام بیشتری از خاورمیانه وارد می‌کنند. ایران برای جذب خریداران، قیمت فروش رسمی نفت خام سنگین ایران و نفت فروزان خود را در ربع سوم امسال ۲ سنت به ازای هر بشکه کاهش داد.

هرچند صادرات کلی ایران در ماه آگوست در آسیا با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به ماه جولای به ۱.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

کل صادرات نفت خام و میعانات نفتی ایران در این ماه به ۲.۳۸ میلیون بشکه در سال رسید که نسبت به سال قبل ۴ درصد کاهش داشت.

کل صادرات نفت خام و میعانات نفتی به آسیا نسبت به ماه جولای با ۵ درصد افزایش به حدود ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز رسید درحالی‌که میزان صادرات این محصولات به اروپا با ۱۵ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به ۶۱۳ هزار بشکه در روز رسید. صادرات ایران به خاورمیانه با اندکی تغییر برابر با ۱۱ هزار بشکه در روز شد.

تایوان در این ماه برای اولین بار از ایران نفت وارد کرد و طبق گفته منابع آگاه،  ۲ میلیون بشکه از این کشور خریداری کرده است.

به علاوه صادرات این ماه، ایران ۲ میلیون بشکه هم به ذخایر دریایی خود اضافه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.