شهردار تهران گفت: اکنون که روزهای پایانی مدیریت شهرداری است، برخی‌ها می‌گویند شهر سوخته تحویل گرفته‌اند اما جالب است که برنامه‌های پنج نامزد شهرداری همان برنامه‌ای ۱۲ سال پیش من است پس نیازی به این همه جوسازی در سه ماه گذشته نبوده است.

برنامه‌ نامزدهای شهرداری همان برنامه‌های ۱۲ سال پیش است/ مردم قضاوت می‌کنند که کدام جریان به وعده‌ها بهتر عمل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح خط ۸ متروی تهران گفت: آن روزی که تصمیم گرفتیم شهرداری‌ها بانک داشته باشند با مخالفت جدی روبه‌رو شدیم اما مبارزه کردیم تا شکل بگیرد و اگر اکنون نفسی در حوزه پیشرفت کشور کشیده می‌شود به جهت حضور بانک شهر در حمایت از پروژه‌های شهری است.

وی افزود: اگر ذره‌ای در انجام وظیفه به مردم غفلت کنیم در دنیا و آخرت خیری نخواهیم دید و هر کاری که بخواهیم انجام دهیم با هر گرایش، دین و سلیقه‌ای نباید پا روی انسانیت و آزادگی بگذاریم و باید خدمت به مردم را بر همه چیز ترجیح بدهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه مانع‌تراشی در راه خدمت به مردم نباشد شود، گفت: روزهای پایانی تیم مدیریتی شهرداری و شورای شهر است این روزها در رسانه‌ها حرف‌هایی می‌شنویم و می‌بینیم اشکالی هم ندارد و این رسالت رسانه است اما ما مدیران باید توجه کنیم که چه می‌گوییم و چه می‌کنیم.

قالیباف گفت: شنیده می‌شود که می‌گویند آماده‌ایم شهر سوخته تحویل بگیریم و دهها سال باید آواربرداری انجام دهیم. این در حالی است که روزی که این شهر را تحویل گرفتم فقط یک خط مترو وجود داشت و امروز پس از ۱۲ سال صاحب ۸ خط مترو و اتمام مترو هستیم، اما می‌شنویم که می‌گویند شهرداری پل و بزرگراه ساخته اما مترو نساخته است.

وی تصریح کرد: حتی می‌گویند رویکردها و اهداف‌مان در شهرداری غلط بوده و نمی‌دانسته‌ایم که با چه هدفی حرکت کنیم. سازه‌ساز هستیم و رویکردی نداریم. اما مردم باید بدانند که در دی‌ماه ۸۴ برنامه‌های خود را روشن اعلام کردیم و ۱۴ مرداد امسال که پنج نامزد شهرداری برنامه‌های خود را ارائه کردند یک حرف اضافه‌تر از آن سال نزدند.

شهردار تهران افزود: پس این نشان می‌دهد که تاکنون با این همه فضاسازی راهبردهای شهرداری و شورا در دهه گذشته درست بوده و آنها هم به همین نتیجه‌ رسیده‌اند و نیازی به این جوسازی در سه ماه گذشته نبوده است.

قالیباف با اشاره به برنامه‌ نامزدهای شهرداری گفت: برنامه‌های‌شان را که ببینید همه متن حرف ما است. نمونه آن آماده که ارتقای کیفیت زندگی در شهر، مشارکت مردم، هوشمندسازی، شفافیت، توسعه حمل‌ونقل و... که همه اینها در برنامه‌های سال ۸۴ ما هم آمده بود.

وی تصریح کرد: وقتی خرد جمعی باشد طبیعی است که همین‌ها گفته می‌شود و از حالا به بعد مردم قضاوت می‌کنند که افراد و جریانات کدامیک به وعده‌ها و شاخص‌ها بهتر عمل می‌کنند.

شهردار تهران گفت: از صمیم قلب می‌خواهم در تحقق این راهبردها که راهبردهای گذشته ما است در اجرا بهتر شهر را پیش ببرند چون همه منفعت آن را می‌برند.

قالیباف بیان داشت: شاکرم که خط ۸ مترو تکمیل شد و اگر از من بپرسند که به چه افتخار می‌کنم، می‌گویم آغاز جوانی‌ام را با امام و انقلاب شروع کردم و در فرهنگ مجاهدت چهار دهه سپری کردم و همین پاداش برای من کافی است که در پایان دوره مدیریت شهری پروژه‌ای افتتاح کنم که آغازش از حرم امام و پایانش به فرودگاهی با نام امام خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.