قزوین- طی مراسمی نخستین خودروهای سبز سنگین کشور در شهرک صنعتی کاسپین یک شهرستان آبیک استان قزوین به بهره‌برداری رسید.

نخستین خودروهای سبز سنگین ایران در شهرک صنعتی کاسپین یک بهره برداری شد

به گزارش قدس آنلاین، طی مراسمی و با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور نخستین خودروهای سبز سنگین ایران در شهرک صنعتی کاسپین یک شهرستان آبیک استان قزوین به بهره‌برداری رسید.

مهرزاد فردوس مدیرعامل گروه ماموت دیزل در حاشیه مراسم بهره‌برداری از خودروهای سبز سنگین کشور در جمع خبرنگاران شهرستان آبیک اظهار داشت: امروز نخستین خودروهای سبز سنگین ایران به  مشتریان تحویل داده می‌شود.

وی افزود: با توجه به قانون جدید دولت در یک سال گذشته مبنی بر وجود فیلتر در کشنده‌ها برای جلوگیری از آلودگی هوا با یورو و استاندارد بسیار بالا، ۵۰۰ دستگاه کشنده اسکانیا در گروه ماموت دیزل نوسازی و تحویل مشتریان داده می‌شود.

این مدیرعامل ادامه داد: خط تولید کشنده‌های یورو چهار اسکانیا نه تنها هوا را آلوده نمی‌کند بلکه هوا را پاک کرده و جاده‌ها ایمن‌تر می‌شود.

فردوس اضافه کرد: در طرح نوسازی ناوگان ماموت دیزل، ماشین‌های قدیمی از رده خارج و اسقاط شده و ماشین‌های جدید جایگزین آن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۰۰ دستگاه اسکانیا نوسازی شده است که طی امسال تاکنون هم نوسازی ۵۰۰ دستگاه اسکانیا صورت گرفته است.

مدیرعامل گروه ماموت دیزل بیان کرد: تا پایان امسال سه هزار دستگاه اسکانیا نوسازی شده و در سال آینده تعداد نوسازی اسکانیا به پنج هزار دستگاه می‌رسد که میزان تعهد تا سال ۹۷ همین تعداد بوده است.

فردوس افزود: در طرح نوسازی ناوگان اسکانیا پس از گذشت سه ماه از اسقاط ماشین‌های قدیمی، وام ۳۲۰ میلیون تومانی با بازپرداخت هفت ساله و کارمزد ۹ درصد به مشتریان پرداخت می‌شود که ابتدا باید ۱۶ میلیون تومان پیش پرداخت دهند.

گفتنی است، با نوسازی ناوگان اسکانیا میانگین سوخت گازوئیل از ۷۰ لیتر به حدود ۳۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد که ۴۰ درصد صرفه جویی می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.