بیرجند- معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: صنایع کوچک، صنایع‌دستی می‌تواند جایگزین بسیار خوبی به جای نفت در ایجاد اشتغال، کسب درآمد، ارزآوری و جذب توریست خارجی باشد که این اهتمام و توجه از دولت تدبیر و امید آغاز شد.

صنایع‌دستی جایگزین خوبی برای نفت در ایجاد اشتغال است

به گزارش قدس آنلاین، حسین عباس‌زاده با اشاره به اینکه در خصوص معرفی صنایع‌دستی استان برنامه‌ها و اقدامات بسیاری انجام شده است، گفت:  اخذ کیوسک‌های صنایع‌دستی از جمله این اقدامات است که تاکنون مکاتبات و پیگیری لازم با سازمان مرکزی انجام شده است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت صنایع‌دستی برای متقاضیان در رشته‌هایی همچون رودوزی‌های الحاقی، حوله‌بافی، سفالگری است.

معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ادامه داد: از برنامه‌های دیگر می‌توان به تهیه مستندهای تصویری کوتاه رشته‌های صنایع‌دستی استان، ایجاد و راه‌اندازی بازارچه‌های فروش تولیدات صنایع دستی صنعتگران، اعطای تسهیلات ارزان قیمت اشاره کرد که در راستای معرفی صنایع‌دستی استان انجام شده است.

عباس‌زاده افزود: از جمله برنامه‌های آتی، چاپ کتابچه و بروشورهای معرفی صنایع‌دستی استان، برنامه‌ریزی برای بازدید دانش‌آموزان از کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی استان در راستای معرفی صنایع‌دستی استان است.

وی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی در راستای اشتغال‌زایی نقش مهمی دارد، اظهارکرد: تاکنون نگاه دولت‌های گذشته در ایجاد اشتغال به کسب درآمدهای نفتی و صنایع بزرگ و مادر بوده، در حالی که صنایع کوچک، صنایع‌دستی می‌تواند جایگزین بسیار خوبی به جای نفت در ایجاد اشتغال، کسب درآمد، ارزآوری و جذب توریست خارجی باشد که این اهتمام و توجه از دولت تدبیر و امید آغاز شد.

معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از جمله مزیت‌های نسبی صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال می‌توان به عدم نیاز به سرمایه‌گذاری بالا، عدم نیاز به تجهیزات خاص، دسترسی آسان به مواد اولیه ارزان، عدم آلایندگی زیست محیطی اشاره رکد که نقش صنایع‌دستی را در ایجاد اشتغال و ارزآوری شاخص می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.