۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 553930

کاش باز هم امام رضا (ع) می بود و ضمانت آهوی مادری را میکرد که بچه اش نگران و مضطرب آمدنش بود ...

عکس| قبر بچه آهویی که از افسردگی مُرد

سیدحمیدهاشمی: چندی پیش ، در گوشه ای از این حیات پهناور ، دو قدم مانده به سرزمینی که بزرگ مردش را به "ضامن آهو" میشناسند، صیادی به شکار صید آهویی رفت که بچه اش بی صبرانه و گرسنه ، چشم انتظار مادر بود.

و کاش باز هم امام رضا (ع) می بود و باز هم ضمانت آهوی مادری را میکرد که بچه اش نگران و مضطرب آمدنش بود ...

صیاد اما ناجوانمردانه و بی توجه به حُرمت شهر ضامن آهوان ،  آهوی مادر را کشت و بچه آهو دیگر هیچوقت چشمان زیبای مادر را ندید... و آنقدر در این تنهایی و حسرت مهر مادری ماند تا دچار افسردگی شد و مُرد .

 و اکنون قبر این بچه آهو ، نزدیک مشهد و نرسیده به قدمگاه حضرت امام رضا علیه السلام قرار گرفته است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آهو ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    درود ، سپاس از وجود پاکتان که علم به حیات حقیقی را یادآور می شوید و آدمیزاد را آگاه از این می کنید که اشرف مخلوقات بودن نیست بلکه شدن است ، حفاظت از حیات دیگر مخلوقات، وظیفه ی انسانی ست که برای اشرف مخلوقات شدن زیست در این زمین را برگزید تا خود را بیازماید اما چه زود فراموش می کند که برای چه هوا و آب و خاک و آتش را به عنوان ابزار زیستن انتخاب کرد ... !
  • ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    سلام علیکم گاهی دل از خواندن مطالبی دلتنگ بیقرار می شود نمی دانم چگونه بعضی افراد براحتی باعث رنج عذاب دیگران می شوند قلب دل اینگونه افراد به خاطر چه مواردی اینگونه سخت سنگدل جدا ازمساله مکان مقدسی که این داستان رخ داده درعجبم این بشردو پا اسمش اشرف مخلوقات چگونه باعث این رنج درد رافراهم کرده دل هر طبیعت دوست هرفردی که حامی مخلوقات نازنین خدا به درد رسید من به شخص ازخواندن این متن خیلی درد کشیدم چگونه این قلب کوچک موجود کوچولو توان درد دوری مادرراتحمل نکرد اونجاس که بایدبگم حیوانم آرزوست درست واقعی