بجنورد- معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی خراسان شمالی ضمن تقدیر از مشارکت چشمگیر مردم بویژه مرزنشینان غیور استان در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، از اقدامات فرهنگی به عنوان اولین گام در پیشگیری از وقوع و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی در جامعه نام‌برد.

پیوند مردم با فرهنگ رضوی، گامی بلند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های خراسان شمالی، سرهنگ علیرضا الهامی، در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه اقدامات فرهنگی به عنوان اولین گام در پیشگیری از وقوع و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی نقش مهمی دارد، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ زندگی رضوی و سیره امام رضا(ع) توانست امام رضا(ع) را به مثابه بهترین الگوی زندگی به خصوص در بین نسل نوجوان و جوان  معرفی کند.

وی افزود: جلب مشارکت چشمگیر مردم در این جشنواره و حضور خانوادگی در این رویداد ملی و آگاه سازی افراد و آشنایی با سیره رضوی از جمله راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سلامت جامعه است.

وی تصریح‌کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی به ترویج مبانی عملی سیره ائمه معصومین(ع) و فرهنگ رضوی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه کمک شایانی کرده است که  مردم می توانند  با بهره‌برداری از آموزه‌های امام رئوف در این کتاب‌ها  در زندگی خود باعث رشد و توسعه فرهنگ در جامعه شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی نیز در این دیدار با  اشاره به این نکته که در شرایط کنونی دشمن مرزهای ما رو نشانه گرفته و قصد دارد با نفوذ از مرزهای کشور فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی را خدشه دار کند مرزبانان کشور به عنوان مرزبانان فرهنگی جامعه اسلامی نقش و رسالت خطیری بر عهده دارند.

جهانی عنوان‌کرد: مردم استان همچون سال گذشته مشارکت گسترده‌ای در جشنواره کتابخوانی رضوی داشتند و آثار زیادی از دورترین نقاط مرزی استان به دست مارسید که نشان از آگاهی و دانش بالای  شهروندان خراسان شمالی دارد.

وی از  فرماندهی انتظامی  و مرزبانی خراسان شمالی که امنیت پایدار را در این استان فراهم کرده است قدردانی کرد و تعامل دستگاه‌های فرهنگی و نظامی را در جهت پیشبرد اهداف جامعه موثر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.