کرج - معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان از ۴ هزار به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده است، گفت: روزنامه نگاران مسیر بیمه از طریق رسانه را دنبال کنند.

تعداد خبرنگاران بیمه شده به ١٢ هزار نفر رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، حسین انتظامی در جشن روز  خبرنگار که ظهر سه شنبه در استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه حضور مسئولان استانی در این مراسم به نگاه فرهنگی آن ها باز می گردد، اظهار کرد: بررسی و بیان مشکلات جامعه خبرنگاری در این مراسم مد نظر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه توجه به سیاست گذاری های انجام گرفته توسط مسئولان برای قشر خبرنگاران الزامی است، افزود: باید دسترسی آزاد به اطلاعات برای جامعه خبرنگار فراهم شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد بیان کرد: سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات حدود ۴۰ روز فعال و حدود ۴۰۰ دستگاه مشمول این قانون هستند.

وی با اشاره به اینکه در این قانون تمام دستگاه های حاکمیتی مشمول این قانون هستند، تصریح کرد: تا کنون متاسفانه ۴۰ دستگاه به این قانون پیوستند.

انتظامی ساماندهی حرفه ای خبرنگاران را ضروری اعلام کرد و گفت: اصلاح قانون سابق مطبوعات و خبرگزاری همچنین سازمان نظام رسانه در مجلس شورای اسلامی الزامی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از جرایم حیطه خبر و خبرنگاری به عنوان تخلف حرفه ای برآورد شده که مرجع رسیدگی آن هئیت رسیدگی سازمان نظام رسانه است، افزود: بسته به تخلف صورت گرفته توسط افراد، باید درجات برخورد با ان ها در حیطه قانون متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در جمع مطبوعات تعریف شده اما خبرنگار نیستند، تصریح کرد: این افراد جز خانواده مطبوعات هستند اما تحت عنوان خبرنگار یاد نمی شوند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد بیان کرد: نابسامانی موجود در صنف مطبوعات باید مورد بررسی قرار گیرد، شناسایی اسیب های موجود در این قشر نظیر پایین بودن سطح آموزش و مهارت الزامی است.

وی با اشاره به اینکه گزارش تحقیقی یکی از قالب های مهم مرتبط با حوزه رسانه است، گفت: ارائه آموزش های تخصصی روزنامه نگاری برای خبرنگاران امری ضروری است، این مهم در مباحثی چون روزنامه گاری صنعتی؛ روزنامه نگاری انرژی و شهری قابل تامل و بررسی است.

انتظامی افزود: با برنامه ریزی مرکز مطالعات رسانه، موسساتی برای آموزش روزنامه نگاری وارد فعالیت در این عرصه خواهند شد و روزنامه نگاران به این موسسات معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه اعطای یارانه آموزشی به روزنامه نگاران متقاضی حضور در این موسسات مورد توجه قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: سیاست گذاری دولت باید به نحوی باشد که فعالان مطبوعات از بیمه روزنامه نگاری برخوردار باشند، خوشبختانه سیاست های تشویقی از سال گذشته ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان از ۴ هزار به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده است، اظهار کرد: روزنامه نگاران مسیر بیمه از طریق رسانه را دنبال کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.