انتخاب مجدد آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی یک اشتباه بزرگ است/ ۸۵ درصد از مردم وضعیت معیشتی خوبی ندارند/ توسعه جاده‌ای در ۴ سال اخیر کلا به فراموشی سپرده شد!

دوباره آخوندی را وزیر نکنید

به گزارش قدس آنلاین،  قائم مقام انجمن خیرین راه و ترابری گفت عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، با بخش ترابری و حمل و نقل به طور کلی بیگانه بوده و تاکید کرد که انتخاب مجدد وی برای پست وزارت راه و شهرسازی یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهوری به تازگی در مجلس شورای اسلامی برگزار شده که به نظر می‌رسد با توجه به نهایی شدن گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزرای دولت دوازدهم، بزودی گزینه‌های پیشنهادی کابینه به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

گفته می‌شود که عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم، به عنوان سکاندار همین وزارتخانه در دولت دوازدهم هم به مجلس معرفی خواهد شد. هر چند که هنوز این موضوع قطعیت نیافته و این موضوع با استناد به میزان تکرار آن در رسانه‌ها مطرح شده است.

"ولی فهیمی" در گفتگو با «نسیم آنلاین»  اذعان داشت که عباس آخوندی در بخش حمل ونقل جاده‌ای، عملکرد خاصی نداشته و نگاه او بیشتر به سمت مسکن است.

به گفته وی، زیرساخت‌های جاده‌ای در کشور، رو به اضمحلال بوده و در حال از بین رفتن است و افزود که در شرایط فعلی، از وزارت راه و شهرسازی انتظار توسعه بیشتر راهها را نداریم و باید آنچه را در شبکه راهی کشور وجود دارد خوب نگهداری شوند.

قائم مقام انجمن خیرین راه وترابری، در عین حال، اظهار کرد که دولت به طور کلی توسعه جاده‌ای را به فراموشی سپرده است. وی، با ابراز تاسف از اینکه در برنامه ششم توسعه اقتصادی، توسعه شبکه جاده ای فراموش شده است افزود که هزینه نگهداری جاده ها بین سه تا چهار درصد هزینه کل احداث آنها است.

فهیمی، درباره علل کاهش سهم وسایل حمل ونقل عمومی جاده‌ای در کشور گفت که یکی از این دلایل مربوط به کاهش درآمد مردم بوده و در حال حاضر، ۱۵ درصد مردم از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی  قرار داشته و مابقی  ۸۵ درصد در شرایط  خوبی به سر نمی برند.

به تازگی، سازمان راهداری و حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای از خروج یکصد میلیون تقاضای صندلی از بخش حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داده و تصریح کرده که تعداد سفرها برابر آمار تردد شمارهای جاده‌ای به‌شدت افزایش یافته است و افزوده که بیشترین کاهش استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۹۴ و کمترین آن در سال ۹۲ به ثبت رسیده که درصد تغییرات آن به طور متوسط پنج درصد منفی است.

طبق اعلام سازمان راهداری و حمل‌و ‌نقل جاده‌ای، صنعت حمل‌و نقل در کشور دچار بیماری بسیار مزمن بوده و مردم به هر علتی از این مجموعه قهرکرده‌اند به طوری که در یک وضعیت پایدار هفت ساله شیب منفی پنج درصدی در استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به وقوع پیوسته است.

قائم مقام انجمن خیرین راه و ترابری گفته است: مادامی که شرایط معیشتی مردم در تنگنا باشد آنها سعی می کنند تا  اولویت های  خود را تغییر دهند. وی افزود که در حال حاضر صنعت خودرو در انحصار دولت بوده و در زمینه واردات اتوبوس محدودیت های وجود دارد.

به گفته فهیمی، مادامیکه بخش خصوصی واقعی، با هدف  متعادل کردن بازار وارد گود نشوند همین وضعیت ادامه دار خواهد شد.

منبع: نسیم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.