گیلان-رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: بیش از ۳۰ واحد صنفی غیرمجاز در سواحل حاجی بکنده، امین آباد و تالش محله پلمب شده است.

۳۰ واحد صنفی غیرمجاز در سواحل استان گیلان پلمب شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان،سرهنگ رضا محمدزاده با اشاره به جلسات صورت گرفته با سازمان گردشگری و منطقه آزاد انزلی برای ساماندهی خانه‌مسافرها در استان گیلان اظهار داشت: بیش از ۴ هزار واحد صنفی خانه‌مسافر شناسایی شد و مقدمات صدور پروانه برای آنان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه خانه‌مسافرها به‌دلیل هزینه کمی که برای مسافران دارد مورد استقبال قرار گرفته است و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود بیان داشت: روند شناسایی خانه‌مسافرها توسط مراجع ذی‌ربط روند آرام و غیرقابل قبولی است.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه حدود هزار و ۵۰۰ خانه مسافر در استان گیلان کد سامانه دریافت کردند عنوان داشت: با خانه‌مسافرهایی که قوانین و شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند برخورد شدید قانونی صورت می‌گیرد.

                                                 

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته پلیس اماکن عمومی با معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: افرادی که با در دست داشتن تابلو، مسافران را به خانه‌مسافرهای خود راهنمایی می‌کنند و مجوزهای لازم را ندارند ضمن پلمب واحد صنفی آن‌ها به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

محمدزاده تصریح کرد: مسافران از اماکن دارای مجوز قانونی که تابلوی آن‌ها نصب است و پروانه بهره‌برداری دارند برای اسکان استفاده کنند تا پلیس نظارت بر اماکن عمومی امنیت و آرامش آنان را مورد رصد قرار دهد.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به طرح سالم‌سازی دریا در تابستان امسال ابراز داشت: طرح سالم‌سازی اصناف در سواحل استان گیلان اجرا می‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه بسیاری از افراد بومی در فصل‌های بهار و تابستان اقدام به تاسیس دکه‌ها و آلاچیق‌های ساحلی می‌کنند گفت: بیش از ۳۷۵ واحد صنفی ساحلی که به‌صورت دکه و آلاچیق هستند کد شناسه دریافت کرده و ساماندهی شدند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی ساحلی موظف به رعایت تعهدات خود که در ۱۸ بخش تعریف شده است هستند بیان داشت: این واحدها دارای پروانه صنفی در یک دوره ۴ ماهه هستند و پروانه کسب آن‌ها برای فعالیت در تمام طول سال اعتبار ندارد.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان هدف از اجرای طرح سالم‌سازی دریا و اصناف آن را برقراری هرچه بیشتر امنیت برای مردم در سواحل بیان کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها در پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از ناهنجاری‌ها موثر بوده است.

محمدزاده با تاکید برا اینکه با واحدهای صنفی ساحلی که مجوز لازم را ندارند برخورد قانونی صورت می‌گیرد عنوان داشت: امسال بیش از ۳۰ واحد صنفی غیرمجاز در سواحل حاجی بکنده، امین آباد و تالش محله پلمپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.