گیلان-شکارچیان غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر دستگیر شدند.

کلهای وحشی در سایه بی‌مهری شکارچیان سودجو

به گزارش قدس آنلاین رییس اداره محیط زیست رودسر با بیان اینکه شهرستان رودسر به خصوص کوههای اشکورات از زیستگاههای مهم کل وحشی در گیلان محسوب می‌شود، گفت:در حال حاضر جمعیت این گونه در رودسر از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی افزود:شکارچیان غیرمجاز به منظور مصرف و یا تفریح همواره شکار کلهای وحشی اشکورات را در سر می‌پرورانند.

محمدپور با بیان اینکه کلهای وحشی از جمله طعمه‌های حیوانات درنده مانند پلنگ محسوب می‌شوند،ادامه‌ داد:با شکار غیرمجاز کل‌های وحشی غذای حیوانات درنده کم می‌شود و مجبور می‌شوند برای تغذیه به دام‌های دامداران حمله کنند.

رییس اداره محیط زیست رودسر ‌خاطر نشان‌کرد:معمولا طمع شکار کل‌های وحشی در پاییز و زمستان بیشتر از بهار و تابستان است.چون در فصل پاییز،دامداران در کوهها نیستند و شکار کل‌های وحشی برای شکارچیان طمع کار سهل‌تر است.

وی از برخورد قانونی با شکارچیان این گونه های ارزشمند خبر داد و گفت:شکار این حیوان فقط در زمان معین شده و با مجوز از اداره کل محیط زیست گیلان باید انجام شود.

محمدپور افزود:محیط‌بانان منطقه شکار ممنوع اشکورات در ساعت ۲ بامداد روز دوشنبه در حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع اشکورات به یک خودرو مشکوک برخورد کردند و بعد از بازرسی از خودروی مذکور لاشه یک راس کل وحشی(پازن) کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر خاطر نشان کرد:در این حین یک قبضه سلاح گلوله زنی و تعدادی فشنگ شکاری و دیگر ادوات شکار کشف و ضبط  شد.

در این رابطه سه متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.