بیرجند- نماینده‌ ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه غارت اصلی نسبت به انسان غارت فرهنگی است که دشمن می‌خواهد هویت انسانی‌اش را بگیرد گفت: چون انسان ذاتا یک موجود فرهنگی است و دین نیز یک مکتب برای رشد فرهنگی است.

غنایی که در انقلاب است در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، صبح سه شنبه جلسه گرامیداشت روز خبرنگار با حضور مسؤولین خبرگزاری‌ها، نشریات، پایگاه‌های خبری تحلیلی و جمعی از خبرنگاران شهر بیرجند در دفتر نماینده‌ ولی فقیه در استان خراسان‌جنوبی برگزار شد.

آیت‌الله عبادی در ابتدای جلسه با بزرگداشت روز خبرنگار و شهید صارمی و سردار ناصری و همه شهدای رسانه و راه حق اظهار داشت: شماها که بصورت میدانی عمل می‌کنید می‌دانید که رسانه نقش تعیین کننده چه در بعد مثبت و چه در بعد منفی دارد.

وی درخصوص مهم دانستن عرصه فرهنگ گفت: حدود ۲۰ سال قبل رهبری تهاجم فرهنگیر را مطرح فرمودند و دشمن بود که با فضای بازی که در دنیا پیش آمد این فرصت را برای سوء استفاده به بیگانگان داد.

نماینده‌ ولی فقیه در استان خراسان‌جنوبی بیان داشت: روزی که رهبری این فرمایش را فرمودند همه رهبران جهان نسبت به این موضوع یا بی‌اطلاع بودند یا بی‌خبر که بعد از ۵-۶ سال برخی پی بردند.

عبادی افزود: بعدها تعبیر به شبیخون فرهنگی شد یعنی نسبت به گذشت زمان دشمن خودش را تقویت کرده و بعدها هشدار به غارت فرهنگی شد که پیداست در شبیخون فرهنگی هم موفق بوده‌اند.

نماینده‌ ولی فقیه در استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انقلاب جایگاه اصلی‌اش جایگاه فرهنگی است و بقیه امور باید با این اصل متناسب باشند تصریح کرد: اگر اینگونه نباشد بقیه مسائل آسیبب می‌خورد چراکه فرهنگ اساس و امّ همه مسائل است.

عبادی در ادامه اشارات به فرمایشات رهبری خاطرنشان کرد: بعدها تعبیر ناتوی فرهنگی شد و معلوم شد که دشمن برنامه‌اش را مستحکم کرده است.

وی افزود: شاید یک زمانی هر کشوری با هر آرمانی جنگ نظامی می‌کرد بر آن کشور تسلط پیدا می‌کرد اما امروز حرف اصلی را فرهنگ می‌زند.

نماینده‌ ولی فقیه در استان خراسان‌جنوبی فعالیت نیروهای بومی را ارزشمند دانست و افزود: به همان میزان که دشمن خودش را مسلط کرده نیروهای بومی نیز فعالیت می‌کنند و بیکار نیستند و با همه وجود خودشان را افسر این میدان می‌بینند که هم جانانه دفاع می‌کنند و هم بر مراتب باطل دشمن هجوم می‌برند.

عبادی گفت: غنایی که در مکتب خاص اهل بیت(ع) است و دعوت همه انبیا بعنوان مکتب عدل است در هیچ مذهبی نیست و غنایی که در انقلاب است در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شود.

وی مبنای حرکت انقلاب را لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ دانست و افزود: ما برای هیچ کشوری ظلم را جایز نمی‌دانیم و نیز ظلم‌پذیری را قبول نداریم.

نماینده‌ ولی فقیه در استان تصریح کرد: این ایده ما است و در آن ریاکاری هم نیست چون فقه هزارساله و دعوت ۱۲۴هزار پیامبر این است.

عبادی با اشاره با سیاست‌های مداخله‌جویانه استکبار مآبانه آمریکا گفت: اما آنها که ابتدا با اسم تمدن به کشورها ورود پیدا کردند و انسان‌های آگاه می‌دانند این حرف کذب است و به حقی قائل نیستند چون مبنای فکری آنها این است .

وی با بیان اینکه امروز برای بشر واضح است که آنها چه می‌کنند گفت: امریکا با همه ادعاهایش در فاصله جنگ جهانی دوم تا الان به بیش از ۵۰ کشور دنیا ورود کرده و به بهانه‌های مختلف خون‌ها ریخته شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.