عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به اختلافات بین وزیر ارتباطات و معاون قضایی دادستان کشور درباره ورود سرورهای تلگرام به ایران، گفت: امروز وزارت ارتباطات یک بازی سیاسی را شروع کرده و می‌خواهد اذهان را از پاسخگویی به کم‌کاری ۴ ساله‌اش در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به مسائل حاشیه‌ای پرت کند.

مجلس با جدیت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را پیگیری می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به اختلافات بین وزیر ارتباطات و معاون قضایی دادستان کشور درباره ورود سرورهای تلگرام به ایران، گفت: امروز وزارت ارتباطات یک بازی سیاسی را شروع کرده و می‌خواهد اذهان را از پاسخگویی به کم‌کاری ۴ ساله‌اش در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به مسائل حاشیه‌ای پرت کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: اگر شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی می‌شد، حتماً زیرساخت‌های توسعه شبکه‌های داخلی شکل می‌گرفت.

وی تأکید کرد: ما می‌توانیم با راهاندازی شبکه ملی اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی داخلی، تمامی‌ نیازهای کشور را پاسخ دهیم.

او ادامه داد: مهم نیست که سرورهای تلگرام به کشور بیاید یا نیاید. مهم این است که سوئیچ این سرورها، چه خارج کشور باشد و چه داخل کشور، دست آن‌هاست و آن‌ها بر اساس قواعد خودشان ممیزی می‌کنند و هیچ تغییری در رفع مشکلاتی که امروز دامنگیر جامعه ما شده، ایجاد نمی‌کنند.

پژمانفر این را یک بازی از سوی وزارت ارتباطات دانست و اظهار داشت: مجلس با جدیت موضوع راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را پیگیری می‌کند و اگر دولت آن را به نتیجه نرساند، در اولین فرصت در دولت دوازدهم بحث استیضاح وزیر ارتباطات را پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: امروز دارد در فضاهای مجازی ما اتفاقاتی می‌افتد که حقوق افراد در این فضا ضایع می‌شود. دزدی‌های اینترنتی، سرقت‌ها، جرم‌ها و تعدی‌هایی که در این فضا به مردم صورت می‌گیرد، مسائلی هست که باید برای آن برنامه داشته باشیم و حاکمیت با عدم حضورش در این فضا، ضربه‌های زیادی را متحمل می‌شود.

به گفته این نماینده مجلس، پرونده‌های فراوانی که به قوه قضائیه و پلیس می‌رسد، مسئله‌ای نیست که به‌راحتی از کنار آن بگذریم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.