یزد- مدیر کمیته امداد شهرستان اشکذر گفت: بیش از یک میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال کمک معیشت به ۵۷۵ خانوار معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اشکذر با جمعیت ۹۷۲ نفر در چهار ماهه نخست سال ۹۶ پرداخت شد.

نیکوکاران اشکذری ۵۹۱ میلیون ریال صدقه دادند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا خلیلی با بیان اینکه نیکوکاران اشکذری در چهار ماهه ابتدای سال جاری ۵۹۱ میلیون ریال صدقه دادند، اظهارداشت: مردم خیر شهرستان اشکذر همکاری خوبی در اجرای طرح های مشارکتی این نهاد دارند، در خصوص مشارکت در طرح «اکرام ایتام»، هم اکنون ۸۴۶ حامی نیکوکار حمایت مادی و معنوی ۸۵ یتیم تحت حمایت کمیته امداد را برعهده دارند و در چهار ماهه نخست سال ۹۶ بیش از ۳۵۲ میلیون ریال به حساب ایتام واریز کردند.

وی با بیان اینکه ۱۳۵ خیر اشکذری نیز حمایت ۲۸۹ فرزند نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح محسنین عهده دار هستند، افزود: خیران اشکذری بیش از ۷۸ میلیون ریال به فرزندان نیازمند غیر یتیم تحت حمایت کمیته امداد کمک کردند، مردم نیکوکار می توانند حمایت یک یا چند یتیم و یا فرزندان نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح های «اکرام ایتام» و «محسنین» عهده دار شوند و به عنوان پدر معنوی ماهیانه حداقل ۳۰۰ هزار ریال به حساب آنان واریز کنند.

خلیلی به مشارکت نیکوکاران اشکذری در طرح های ماه مبارک رمضان سال جاری اشاره کرد و گفت: مردم نوعدوست  شهرستان اشکذر در ماه مبارک رمضان به منظور اطعام و افطار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بیش از ۳۵۰ میلیون ریال به صورت نقد، سبد کالا و غذای گرم به نیازمندان کمک کردند، همچنین ۳۲ میلیون ریال به عنوان فطریه عام و سادات و ۲۷ میلیون ریال کفاره عمد و غیر عمد در روز عید سعید فطر به پایگاه های کمیته امداد اهداء شد و در روز قدس نیز بیش از هشت میلیون ریال به مردم مظلوم فلسطین کمک شد.

این مسئول در بخش دیگری از گزارش خود به عملکرد این نهاد در بخش اشتغال و خودکفایی پرداخت و گفت: یک هزار و ۸۴ طرح خودکفایی فعال مددجویی در شهرستان اشکذر مشغول فعالیت هستند، طی چهار ماهه نخست سال ۹۶ نیز بیش از پنج میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی از محل منابع بانکی و امدادی به ۴۰ مددجوی متقاضی تحت حمایت اعطاء شد.

وی با بیان اینکه یک میلیارد ریال نیز به عنوان وام تکمیلی اشتغال به هفت مددجوی تحت حمایت پرداخت شد، افزود: ۱۲ نفر از مددجویان تحت حمایت در چهارماهه ابتدای سال جاری در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند و برای تعدادی از مددجویان نیر کاریابی انجام شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان اشکذر در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۲ نفر از مددجویان تحت حمایت به اردوی زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام شده اند، گفت: هم اکنون ۲۴۵ دانش آموز و ۱۰ دانشجو از خدمات مختلف این نهاد در بخش فرهنگی استفاده می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.