نائب رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر اینکه تهدیدهای کره شمالی را با «آتش و خشم» پاسخ خواهد داد، انتقاد کرد و آن را «ترسیم خط قرمزی عجیب و غریب» خواند.

خط قرمز ترامپ علیه کره شمالی عجیب و غریب است و به اعتبار آمریکا ضربه می‌زند

به گزارش قدس آنلاین، در اولین واکنش‌ها به تهدید شدید دونالد ترامپ به کره شمالی، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس‌جمهور کشورش به شدت انتقاد کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در هشداری شدیداللحن به کره شمالی گفت که واشنگتن تهدیدهای این کشور را با «آتش و خشم» پاسخ خواهد داد.  

وی گفت: «بهتر است کره شمالی بیش از این تهدید نکند. آنها با آتش و خشمی مواجه خواهند شد که دنیا هرگز قبلاً به چشم ندیده است.»

«الیوت انگل» عضو دموکرات کنگره و نائب رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به شدت از این اظهارنظر رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد.

این قانونگذار ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ بار دیگر اعتبار آمریکا را با ترسیم یک خط قرمز عجیب و غریب، تضعیف کرده است او خودش را به پاسخ دادن به آزمایش‌های موشکی کره شمالی با "آتش و خشم" که جهان قبلا آن را شاهد نبوده، متعهد کرده است».

وی ادامه داد: «اشتباه نکنید. کره شمالی یک تهدید واقعی است اما واکنش نامتوازن رئیس‌جمهور این را به ذهن می‌آورد که او شادی در پاسخ به یک اظهارنظر زشت دیکتاتور کره شمالی، از سلاح‌های اتمی آمریکا استفاده کند».

عضو ارشد کنگره آمریکا افزود: «اساس امنیت آمریکا نه فقط مبتنی بر توانمندی نیروهای مسلح ما هست بلکه به اعتبار فرمانده کل قوای ما هم مبتنی است. رفتار بی ملاحظه امروز رئیس‌جمهور ترامپ و عصبانیت او، امنیت مردم آمریکا و دوستان و متحدان ما را تضعیف کرد. کیم جونگ اون، این رفتار(ترامپ) را بلوف خواهد خواند و دشمنان آمریکا هم نظاره‌گر ماجرا خواهند بود».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.