یزد - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: با توجه به اینکه یزد به شهر دوچرخه ها شهرت دارد راه‌اندازی پنج ایستگاه دوچرخه و تعیین مسیرهای تردد دوچرخه سواران در دستور کار پلیس استان بوده و نیروی انتظامی یزد آمادگی ۱۰۰ درصد برای راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار در یزد را دارد.

پلیس دوچرخه سوار در شهر دوچرخه ها راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ منصور جمشیدی در حاشیه نشست خبری روزخبرنگار اظهار داشت: ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد شرایط لازم برای ارتقای ظرفیت‌های مختلف در استان را ایجاد کرده و از آنجایی که از دیرباز تاکنون یزد به عنوان شهر دوچرخه‌ها معرفی شده و راهنمایی و رانندگی استان هم آمادگی کامل دارد در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم نسبت به ایجاد پلیس دوچرخه سوار و اعزام آنها به سطح شهر یزد اقدام کنند.

وی افزود: ایجاد ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای ارائه خدمات بیشتر و بهتر پلیس به اقشار مختلف جامعه، است وراهنمایی ورانندگی استان یزد آمادگی ۱۰۰ درصد برای راه‌اندازی و اعزام پلیس دوچرخه سوار به معابر شهر یزد را دارد.

جمشیدی تصریح کرد: درسال‌های ۹۲ و ۹۳ یزد در صدر استان‌های کشور در زمینه تلفات حوادث رانندگی قرار بود که خوشبختانه در سال ۹۴ آمار تلفات تصادفات رانندگی در یزد هشت درصد و در سال گذشته این میزان ۲۳ درصد کاهش یافته است.

وی خاطر نشان ساخت: بخش قابل توجهی از کاهش آمار تصادفات و تلفات به دلیل نصب دوربین های کنترل تخلف بوده، و سال گذشته در زمینه کاهش تصادفات فوتی استان یزد موفق به کسب رتبه دوم شد و در کاهش تصادفات جرحی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

رییس هیئت دوچرخه سواری انتظامی استان راه‌اندازی پنج ایستگاه دوچرخه و تعیین مسیرهای تردد دوچرخه سواران در سه شنبه هر هفته را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه دانست وگفت: نیروی انتظامی یزد آمادگی ۱۰۰ درصد برای راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار در یزد را دارد.

این مسئول معرفی شهر یزد به عنوان شهر بدون پلیس در چند روز متوالی را یکی از نشانه‌های ارتقای فرهنگ ترافیک و رانندگی در این استان دانست و بیان کرد: تاکنون دو دوره تربیت کارشناس تصادفات با حضور ۴۵ نفر از افراد واجد شرایط در یزد آموزش دیدند.

وی برگزاری دوره آموزشی کارشناس عالی تصادفات با ۳۹ نفر شرکت کننده را از دیگر اقدامات انجام شده در راهنمایی و رانندگی استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعداد ایستگاه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر و استان یزد افزایش یافته است.

جمشیدی تصریح کرد: اجرای طرح ساماندهی کامیون‌ها برای اولین بار در استان اجرا شد و پیش از ۲۵ درصد تصادفات شهر یزد به دلیل حضور کامیون‌ها در معابر شهری یزد بوده است.

وی با بیان این که از ابتدای امسال دو نوع تصادف فوتی در استان داشته‌ایم که ۱۵ تا ۳۰ ساله‌ها مربوط به موتورسواران و ۶۵ تا ۹۰ سال مربوط به فوتی‌های عابرین پیاده است، گفت: تقاضا داریم اصحاب رسانه بحث فوتی‌های حوادث رانندگی را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به ترویج فرهنگ رعایت حقوق همدیگر در رانندگی و مراعات حال کهنسالان در خیابان‌ها اقدام کنند.

در پایان این مراسم با حضور سرهنگ مزیدی معاونت اجتماعی ناجای یزد و جمعی از پرسنل نیروی انتظامی استان از خبر نگاران یزدی تجلیل بعمل آمد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.