شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری از آغاز فاز دوم طرح روستای بدون بیکار در این استان خبر داد.

طرح «روستای بدون بیکار» گامی برای رونق اقتصادی/ دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند

به گزارش قدس آنلاین، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست پیگیری اجرای تفاهم نامه اجرای طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با اجرای طرح  روستای بدون بیکار در این استان، زمینه مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها و رونق روستاهای این استان فراهم می‌شود.

سلیمانی دشتکی اجرای طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری را باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در نقاط مختلف استان به ویژه روستاها دانست و گفت: اجرای این طرح باید استمرار و در مراحل بعدی به تمامی روستاهای دارای ظرفیت در چهارمحال و بختیاری گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه تحقق اهداف توسعه‌ای طرح مذکور امری ضروری است، تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اجرای طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری موظفند همکاری لازم در تحقق اهداف توسعه‌ای این طرح را داشته باشند.

مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه طرح روستای بدون بیکار در ۱۵ روستا از توابع شهرستان‌های ۹ گانه این استان به مدت چهار سال اجرایی می‌شود، تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده میان استانداری، فنی و حرفه‌ای و صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری هماهنگی، آموزش و پرداخت تسهیلات برای تحقق اهداف این طرح در مدت چهار سال مشخص شده است.  

محمود تقی‌پور روستاهای خوی و وانان در شهرستان شهرکرد، سیبک و آورگان در شهرستان بروجن، شیخ محمود و عزیزآباد در شهرستان اردل، شوارز و لیرابی در شهرستان لردگان، فیل آباد و کران در شهرستان فارسان، خراجی و گل سفید در شهرستان کیار، هوره در شهرستان سامان، شهرک امام حسین (ع) در شهرستان کوهرنگ و شیخ شبان در شهرستان بن را به عنوان ۱۵ روستای هدف اعلام کرد.  

تقی پور افزود: به منظور شناسایی روستاهای هدف از سوی فرمانداران شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری رشته‌های مورد نیاز آموزش از سوی دهیاران، بخشداران مرکزی و نمایندگان استانداری و فنی و حرفه ای استان نیازسنجی و اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح روستای بدون بیکار در استان ۳۱۱ نفر در دوره های آموزشی به صورت رایگان شرکت کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۸۶ نفر موفق به کسب نمره قبولی و معرفی به صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی شدند.

تقی‌پور خاطر نشان کرد: مرحله دوم طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری نیمه نخست امسال آغاز و تمامی آموزش‌های لازم به شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی این طرح به صورت رایگان ارائه می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.