اهواز- نماینده ایذه و باغملک گفت: بعضی از بخش‌های شهرستان‌های ایذه و باغملک تا دو ماه آب ندارند و مجبور می‌شوند با شبکه و تانکر از منطقه‌های اطراف آبرسانی کنند.

مخازن تانکرهای آبرسانی به بخش‌های ایذه و باغملک آلوده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، هدایت‌اله خادمی، با اشاره به وضعیت بد آب شرب ایذه و باغملک اظهار کرد: وضعیت آب شرب در این مناطق بسیار بحرانی شده و جای تاسف دارد که ۲۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر از ایذه رودخانه کارون عبور می‌کند ولی امکان استفاده‌ از این آب برای مردم این شهرها وجود ندارد.  
وی افزود: بعضی از بخش‌های شهرستان‌های ایذه و باغملک تا دو ماه آب ندارند و مجبور می‌شوند با شبکه و تانکر از منطقه‌های اطراف آبرسانی کنند.  
نماینده ایذه و باغملک با بیان این‌که در حال حاضر وضعیت بهداشتی آب شرب برای مردم مدنظر نیست، عنوان کرد: تنها اولویت این مردم و تامین آب برای نوشیدن و کارهای روزمره است و نکات بهداشتی را در نظر نمی‌گیرند. همه مخازنی که آب با آن‌ها  انتقال داده می‌شود، آلوده هستند و مقدار فلزات و نمک در این مخازن بالا است که ممکن است مشکلات زیادی برای سلامتی مردم ایجاد کند.  
خادمی بیان کرد: مردم ایذه و باغملک خواهان حداقل‌های یک جامعه از جمله آب شرب و تامین برق مورد نیاز هستند.  
وی با بیان این‌که تنها راه نجات برداشت آب از رودخانه کارون برای مصارف منطقه ایذه و باغملک است، تصریح کرد: اگر اقدامی در این مناطق صورت نگیرد، جمعیت ۴۰۰ هزار نفری که در این مناطق ساکن هستند، مجبور می‌شوند مهاجرت کنند.  
نماینده ایذه و باغملک با بیان این‌که باید هرچه سریع‌تر کلنگ‌زنی انتقال آب برای ایذه و باغملک انجام شود، عنوان کرد: دولت مناقصاتی در این زمینه طرح کرده ولی به دلیل مشکل تامین منابع مالی و فایناس، منتظر بانک مرکزی هستیم.  
خادمی همچنین با اشاره به ترکیب کابینه دوازدهم گفت: قوم‌گرایی در کابینه دولت به شدت نمایان شده است. در کابینه جدید حتی یک وزیر  خوزستانی حضور ندارد و به همین دلیل بی‌توجهی مسئولان به خوزستان زیاد شده است.
وی اظهار کرد: بعضی از استان‌ها پنج وزیر در کابینه دارند و همه منابع و اعتبارات را برای استان‌های خود می‌برند و در این شرایط خوزستان به دست فراموشی سپرده شده است.  

منبع: ایسنا
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.