خرم آباد- مدیرکل امور عشایر از آبرسانی به ۳۳۰۰ خانوار عشایر لرستان خبر داد.

آبرسانی به ۳۳۰۰ خانوار عشایر در لرستان
به گزارش قدس آنلاین، مهندس حاجی‌مراد بیرانوند اظهار کرد: تسهیل شرایط معیشت عشایر به عهده سازمان امور عشایر بوده و به تبع آن این اداره کل نیز مسئول تأمین مایحتاج آنان است.
وی با اشاره به عملکرد این اداره در سال گذشته گفت: براساس آمار سال ۹۵، حدود ۱۹۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان راه‌شکافی، احداث، مرمت و نگهداری شده‌اند.
بیرانوند ادامه داد: همچنین ۱.۲ کیلومتر کانال کشاورزی و ۱۵۰ مترمکعب استخر ذخیره آب کشاورزی در مناطق عشایری انجام شده است.
مدیرکل امور عشایری لرستان آبرسانی به خانوارهای عشایری را از اهداف مهم این اداره دانست و افزود: در همین راستا اقداماتی ازجمله خط انتقال آب به طول هشت کیلومتر، آبرسانی سیار به ۳۱۵۰ خانوار، بهسازی چشمه‌ها و... انجام شده که درمجموع ۳۳۰۰ خانوار عشایری از این نعمت برخوردار می‌شوند.
وی از آموزش فنی و حرفه‌ای به ۱۷۵۰ نفر روز خبر داد و گفت: تکمیل سه باب جایگاه توزیع نفت سفید، احداث پنج باب جایگاه توزیع گاز مایع در مناطق عشایری و خرید ۳۰۰ سیلندر کپسول جهت جایگاه‌های سوخت که حدود ۵۰۰ خانوار عشایری از این طریق بهره‌مند شده‌اند؛ از دیگر اقدامات این شرکت طی سال گذشته بوده است.
بیرانوند اظهار کرد: همچنین بین ۶۴۰۰ خانوار عشایر سوخت فسیلی توزیع شده و ۲۵ مورد آبشخور دامی و بهسازی چشمه احداث شده است.
مدیرکل امور عشایر لرستان از دیگر اقدامات به احداث یک دهنه پل عابر پیاده اشاره کرد و ادامه داد: همچنین مطالعه و طراحی یک دهنه پل منفرد انجام و یک سایت اسکان عشایر به حجم چهار هکتار احداث شده است.
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.