معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: هفته گذشته و با اجرای فاز اول دولت الکترونیک، در یک روز رکورد مراجعه به مرکز ملی تبادل اطلاعات شکست و ۴۹ میلیون رکورد دریافت خدمات به ثبت رسید.

رکورد استفاده از خدمات الکترونیک دولت شکست

به گزارش قدس آنلاین، رضا باقری اصل در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه دولت الکترونیک در کشور، گفت: فهرست خدمات ۹۰ دستگاه از میان ۱۰۸ دستگاه اجرایی برای نقشه خدمات تبادل اطلاعات شناسایی و احصاء شده است.

وی با بیان اینکه به موازات این اقدام، مرکز ملی تبادل الکترونیک نیز برای ارائه خدمات دولتی در فاز نخست اجرای این طرح، ایجاد شده است، افزود: امیدواریم در فاز دوم این طرح، تعداد سرویس های الکترونیکی دولت به دو برابر رقم فعلی (۱۱۵ سرویس) برسد.

باقری اصل اضافه کرد: هفته گذشته و با عملیاتی شدن فاز نخست دولت الکترونیک، مرکز ملی تبادل اطلاعات موفق به ثبت ۴۹ میلیون رکورد شد که مربوط به ارائه خدمات و اطلاعات از ۶ تامین کننده از ۱۲ دستگاه اجرایی بود.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: طی یک روز ۴۹ میلیون رکورد در این مرکز به ثبت رسید که مردم از دستگاههایی چون ثبت احوال، پست، وزارت کار و وزارت اقتصاد سرویس دریافت کرده بود.

وی با اشاره به بالغ بر ۵۵ میلیون ترمینال (دستگاه) هوشمند در اختیار مردم، گفت: شاهد رشد ۱۹ درصدی سالانه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از بعد از انقلاب تاکنون هستیم اما با توجه به سرعت تبادل اطلاعات و میزان سطح توقعات مردم، این رشد باید با سرعت بیشتری انجام شود.

باقری اصل با بیان اینکه سهم فناوری اطلاعات از اقتصاد کشور زیر ۳ درصد است، ادامه داد: برای آنکه بتوانیم در تولید ناخالص داخلی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید حداقل این سهم به ۲ برابر میزان فعلی برسد.

وی همچنین از ایجاده مرکز تبادل خدمات دولت به کسب و کارها (G۲B) خبر داد و گفت: در راستای تبادل دوسویه اطلاعات، تاکنون ۶ کسب و کار خصوصی به این مرکز متصل شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.