یاسوج- مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به پذیرش هواپیماهای قطری اشاره کرد و گفت: این موضوع شرایط پیچیده‌ای است که گزارش آن را به مسؤولان عالی کشور داده‌ایم هر چند که ارزش درآمدی آن‌چنانی برای کشور ندارد.

پذیرش هواپیماهای قطری ارزش درآمدی چندانی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، رحمت‌الله مه‌آبادی ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند تطویل باند فرودگاه یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: در دولت یازدهم صنعت هواپیمایی کشور شاهد تحولات اساسی در زیرساخت‌ها بود.

وی گفت: در حوزه تجهیزات و ناوگان و همچنین حوزه قوانین و مقررات کارهای بسیار خوبی شده که برای مثال در گزارش تیرماه امسال بسیاری از فرودگاه‌ها نسبت به تیرماه سال گذشته از 100 درصد تا 87 و 50 درصد رشد پذیرش داشته‌اند که فرودگاه مهرآباد هم چنین وضعیتی داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: مقررات آزادسازی موجب شد تا ایرلاین‌ها درآمد مناسب داشته باشند و هواپیماهای زمین‌گیر را به کار گیرند.

مه‌آبادی گفت: در آسمان کارهای خوبی شده راه‌های هوایی کوتاه‌تر و یک طرفه شده‌اند و ایمنی بالا رفته است که موجب شده میزان مصرف سوخت پایین بیاید و موتورها کمتر مشکل پیدا کند و از این طریق به اقتصاد مقاومتی مورد نظر دست یابیم.

این مسؤول در ادامه با بیان اینکه در سال جاری برنامه داریم که هزار میلیارد تومان پروژه فرودگاهی افتتاح شود، افزود: این کار از سیستان و بلوچستان تا کهگیلویه و بویراحمد و از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین فرودگاه‌ها در دست اقدام است.

وی گفت: امسال 300 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌ها به غیر از سرمایه‌گذاری خارجی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مه‌آبادی به پذیرش هواپیماهای قطری هم اشاره کرد و گفت: این موضوع شرایط پیچیده‌ای است که گزارش آن را به مسؤولان عالی کشور داده‌ایم هر چند که ارزش درآمدی آن‌چنانی برای ما ندارد.

وی گفت: این هواپیماها تنها نیم‌ساعت در فضای ما هستند و موقتی است و تنها در ابعاد مختلف از جمله بعد تنش‌زدایی و سپس به داد همسایگان رسیدن و برای بلوغ صنعت هوانوردی این کار انجام شده که مورد تقدیر نهادهای بین‌المللی قرار گرفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.