بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: هیچ دستگاه اداری حق شکایت از خبرنگار یا رسانه ای را به دلیل نقد از دستگاه ندارد.

دستگاه های دولتی به دلیل نقد حق شکایت از رسانه ها را ندارند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا صالحی در نشست شورای اداری استان که با محوریت اصحاب رسانه برگزار شد،با تاکید بر دقیق، صحیح و معتبر بودن اخبار منتشره از سوی خبرنگاران، گفت: خبرنگاران نباید حقیقتی را عمدا تحریف و یا مخدوش کنند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه خبرنگار چشم و گوش مردم و رابط بین مردم و مسئولان است، افزود: هیچ دستگاه اداری حق شکایت از خبرنگار یا رسانه ای را به دلیل نقد از دستگاه ندارد.

صالحی تصریح کرد: اگر این روند در دستگاهی مشاهده شود شکایت مورد نظر پس گرفته می شود.

وی در ادامه برنامه دولت دوازدهم را بر محورهای حمایت از تولید و کارگاه های کوچک و متوسط اعلام کرد و گفت: کمک به شرکت‌های نوپا و متوسط و حمایت از بخش خصوصی و رقابتی کردن اقتصاد نیز از دیگر برنامه های دولت است.

استاندار خراسان شمالی به کمپین پویش کالای استاندارد ایرانی می خرند نیز اشاره کرد که در راستای استقلال سیاسی و اقتصادی و کمک به ایجاد اشتغال تشکیل شده و از همه مدیران نیز خواست عضو این کمپین شوند.

صالحی برنامه دولت دوازدهم را تعامل سازنده و تنش زدایی و تفویض جنسیتی و دادن فرصت برابر به زنان و مردان اعلام کرد و گفت: با توجه به برنامه جوان سازی دولت مجوز استفاده از ۲ هزار نیروی جوان در کشور توسط رئیس جمهور داده شده است.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای مراقبت از هوای پاک، بیان داشت: در این راستا طی برنامه روستای سبز امسال در هر شهرستان یک روستای سبز خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به تبدیل پارک های درون استان به ویژه در هر شهرستان یک پارک به پارک به عنوان پارک بانوان، تصریح کرد: در حال حاضر این پارک در بجنورد ایجاد شده است.

استاندار خراسان شمالی در رابطه با جاده بجنورد به جنگل گلستان نیز اظهار داشت: بر اساس پیگیری انجام گرفته با محیط زیست قرار است جانمایی مرتبط با پارکینگ و دیگر مباحث سریعا انجام شود.

وی افزود: مسائل مربوط به چهاربانده کردن و پارکینگ و احداث جاده جدید برای جایگزینی با جاده جنگل نیز در دست انجام است.

صالحی به فعالیت های انجام گرفته در حوزه خدمات رسانی به زلزله زدگان نیز اشاره کرد و گفت: تا ۱۶ مرداد ماه امسال تعداد ۲ هزار و ۳۶۵ پرونده تشکیل شده که از این تعداد هنوز با توجه به اینکه مجوز پرداخت نیامده ۸۰۰ پرونده  به بانک معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد نیز ۷۵۱ پرونده انعقاد قرارداد شده و در ۹۱۵ واحد پی کنی انجام و ۵۷۵ واحد فونداسیون ریخته شده و ۳۱۷ واحد اجرای اسکلت شده و ۱۰ واحد پایان کار گرفته اند.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان به مراسم تحلیف و تنفیذ ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: حضور بی سابقه نمایندگان سایر کشورها در مراسم تنفیذ وتحلیف ریاست جمهوری نشان دهنده این بود  آمریکا آن قدر که حرف می زند در کشور ما طرفدار ندارد.

وی آزادی، امنیت و آرامش را کلیدی ترین شعار های دولت دوازدهم در راه خواستن مردم در استمرار دولت یازدهم دانست و بیان داشت: برجام اگر قرارداد منفی برای ایران و مثبت برای آمریکا بود آنها به دنبال قطع ارتباطات و مبارزه با برجام نمی افتادند چراکه هدف انها این است که کاری کنند ما خود برجام را ترک کنیم.

وی اظهارکرد:در این راستا برای اجرای کردن مفاد برجام،پیشرفت کشور،ایجاد اشتغال،از بین بردن فقر و محقق کردن شعار رهبری ناگزیز به سرمایه گذاری هستیم.

صالحی به پروژه سرمایه گذاری کالیمانی در راستای سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: در اولین مصاحبه گفتگوی ویژه خبری صدا وسیما اعلام کردیم ما فرش قرمز برای کسی پهن نکردیم و از سرمایه گذار در راستای عملیاتی و اجرایی کردن پروژه  حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به عدم ورود سرمایه گذار خارجی به این بخش به هر دلیلی، خاطرنشان کرد: تعطیل بودن پروژه به دلیل وجود یک سری بدهی هاست که طبیعی است.

وی اظهار داشت: در این راستا از ۲۴۰ هکتار زمین فریز شده برای این پروزه ۵ هکتار در فاز اول تحویل داده شد  اما وقتی مشاهده شد که سرمایه گذار صرفا روی هوا کار می کند برخورد با کسانی که تخلف می کنند صورت گرفت.

صالحی  تصریح کرد: اما این مساله به معنای ضعف مسئولان اجرایی در حمایت از سرمایه گذار نیست چرا که در همه حال برنامه دولت بر حمایت از سرمایه گذار است که در این راستا برنامه هایی در دست اقدام است.

وی متذکر شد: باز هم اعلام می کنیم با تمام قدرت از سرمایه گذار حمایت و برنامه های مربوط به توسعه استان  در راستای شکل گیری تولید و اشتغال را دنبال می کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.