شهرکرد-مدیر عامل آب و فاضلاب شهری شهرکرد گفت: طرح آبرسانی سردشت لردگان به اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد که تلاش بر این است ردیف بودجه ای برای این پروژه جذب شود.

پروژه آبرسانی سردشت لردگان به اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی نیاز دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قدرت الله بیگلری فرد بروجنی ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: آب شرب شهرکرد در بسیاری از موارد به ویژه در بارندگی دچار آلودگی می شود که با راه اندازی تصفیه خانه گردنه خلک در آینده ای نزدیک این مشکل برطرف می شود.

وی با اشاره به طرح های آبرسانی در مناطق روستایی استان افزود: در منطقه اردل یکی از طرح ها، آبرسانی به شهر دشتک است که یکی از شهرهای پرتنش در خصوص آبگیری می باشد.

بیگلری فرد یکی از پروژه های مهم شرکت آب و فاضلاب شهری را ساخت مخازن ذخیره آب برشمرد و تصریح کرد: در دولت یازدهم ساخت حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب مخازن ذخیره آب آغاز شده که در بسیاری از مناطق به بهره برداری رسیده اند.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری شهرکرد افزود: در ۳ سال گذشته بسیاری از مخازن ذخیره آب تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

بیگلری فرد افزود: زمانی که بتوان آب را با کیفیت بالا در مخازن ذخیره کرد قطعا می توانیم خدمات خوبی در زمینه آب شرب به مردم ارائه دهیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص آبرسانی به ناحیه غرب شهرکرد،تصریح کرد: به زودی مخزن ذخیره آب ناحیه غرب شهرکرد وارد مدار می شود.

بیگلری فرد افزود: پروژه آبرسانی به ناحیه غرب شهرکرد از شهرستان کوهرنگ به زودی اجرایی می شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری شهرکرد خاطر نشان کرد: اضافه کردن تعدادی از چاه های آب شرب به مدار آب شهری یکی دیگر از پروژه های این شرکت بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در مناطق مختلف استان گفت:اجرای فاضلاب ۷ شهر استان شامل لردگان، بلداجی،فرادنبه،هفشجان،شهر کیان،نافچ در حال تکمیل است و اجرای فاضلاب ناحیه غرب شهرکرد تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

بیگلری فرد افزود: با بهره برداری از پروژه انتقال آب بن به بروجن بسیاری از مشکلات کمبود آب در استان مرتفع می شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری شهرکرد یکی دیگر از طرح های این شرکت را پروژه آبرسانی منطقه سردشت لردگان عنوان کرد و افزود: این طرح به اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد که تلاش بر این است ردیف بودجه ای برای این پروژه جذب شود.

وی با اشاره به قطعی آب در برخی از نقاط شهرکرد گفت: در هیچ یک از مناطق شهرکرد جیره بندی آب صورت نگرفته، فقط در مواردی قطعی آب و کم شدن فشار آب بوده است.

بیگلری فرد افزود:با اقدامات صورت گرفته از جمله زوم بندی شبکه و مانیتورینگ مشکل آب در شهر بروجن مرتفع شده و حتی در پیک مصرف نیز مشکل بی آبی در این شهر وجود ندارد.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری شهرکرد خاطر نشان ساخت: در سه سال گذشته بیش از ۱۸ هزار کنتور در سطح استان تعویض و کنتور جدید نصب شده است ،همچنین کسانی که متقاضی کنتورهای موقت بوده اند، کنتورهای کارتی در اختیارشان قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره نیترات موجود در آب شهر سامان اظهار کرد: نیترات مجاز در هر لیتر آب ۴۰ میلی گرم است، این در حالی است که نیترات  آب سامان بین ۱۲ تا ۱۵ ملی گرم بر لیتر است..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.