سفیر فیلیپین در مسکو گفت: اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی (آ سه آن)، امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ به چهارمین بلوک بزرگ اقتصادی جهان تبدیل شود.

آسه‌آن امیدوار است به چهارمین بلوک اقتصادی دنیا تبدیل شود

به گزارش قدس آنلاین، «کارلوس سورتا»  بر اهمیت این بلوک اقتصادی به عنوان تضمین‌کننده صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

وی اضافه کرد: آسه‌آن به عنوان یک مجمع اقتصادی با جمعیتی بیش از ۶۲۹ میلیون نفر، در حال حاضر پس از چین و هند سومین بازار بزرگ دنیا است. همچنین این سازمان از نظر تولید ناخالص ملی در جهان هفتم است و در آسیا رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. هدف کنونی ما این است که تا سال ۲۰۳۰ چهارمین بلوک اقتصادی بزرگ جهان باشیم.

سفیر فیلیپین در مسکو اضافه کرد: در طول این ۵۰ سال که از ایجاد آسه‌آن می‌گذرد، ما با همکاری با یکدیگر منطقه را متحول کرده‌ایم در حالی‌که زمانی تفاوت‌هایمان ما را از هم جدا می‌کرد. اکنون قدرت ما در تنوع و گوناگونی ما است. زمانی رقابت قانون ما بود اما حالا همکاری به قانون تبدیل شده است.

به گزارش مهر، آسه آن توسط اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و تایلند در ۱۹۶۷ تاسیس شد. از آن موقع تاکنون برونئی، میانمار، لائوس، ویتنام و کمبوجیه، به این سازمان ملحق شده‌اند. این سازمان تلاش می‌کند همکاری در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها را ارتقا دهد و صلح و امنیت را تحکیم کند.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.