حسابرس پنتاگون اعلام کرد که یک شرکت پیمانکار طرف قرارداد وزارت دفاع آمریکا ۵۰ میلیون دلار را صرف هزینه‌های پرسش برانگیزی کرده که باید وزیر دفاع این کشور درباره آن توضیح دهد.

خرید ۵۰ میلیون دلاری خودروهای لوکس، سلاح‌های غیرقانونی و مشروبات الکلی در افغانستان

به گزارش قدس آنلاین،  «کلر مک‌کاسکل» سناتور دموکرات و حسابرس وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد که یکی از پیمانکاران مسئول آموزش نیروهای امنیتی افغان، ۵۰ میلیون دلار را صرف هزینه‌های پرسش‌انگیزی کرده است.

وی از «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا خواسته تا توضیح دهد که چه کسی وظیفه نظارت بر کار این پیمانکار را بر عهده داشته و اینکه چگونه این هزینه باز پس گرفته خواهد شد.

مک‌کاسکل تاکید کرد: هر کسی که پرداخت این هزینه‌ها را تایید کرده باید اخراج شود؛ می‌خواهم هر آنچه در رابطه با این قرار داد وجود دارد را بدانم و اینکه چگونه شرکتی که در گذشته این قدر تخلف داشته هنوز هم قراردادها به آن واگذار می‌شود؟

خرید چند دستگاه پورشه، یک «آلفا رومئو»، یک «بنتلی»، یک «استون مارتین» و «لندرور» در حالی اتفاق افتاد که این شرکت در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ مسئولیت آموزش نیروهای امنیتی افغان و جمع‌آوری اطلاعات را بر عهده داشته است.

این حسابرس پنتاگون گفت که این شرکت مدارکی را نیز برای توجیه هزینه‌های خود ارائه کرده است.

وی در نامه‌ای به ژنرال ماتیس نوشت: این شرکت پیمانکار به استفاده از این خودروها در ساعاتی که مشغول به کار نبودند اعتراف کرده‌ اما استفاده در ساعات غیر اداری به درستی ثبت نشده است.

مک‌کاسکل اظهار داشت که این شرکت افرادی را نیز بر مبنای روابط شخصی به عنوان دستیار اجرایی با حقوق میانگین سالانه تا ۴۲۰ هزار دلار استخدام کرده بود، همچنین مبالغی را صرف خرید مشروبات الکلی و سلاح‌های اتوماتیک هزینه کرده‌ است.

براساس گزارش منتشر شده توسط «جان سپکو» بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان، وزارت دفاع آمریکا تا کنون بیش از ۴۵۸ میلیون دلار را صرف آموزش اطلاعاتی نیروهای امنیتی افغان کرده اما نبود نظارت بر این برنامه‌ها، تایید اینکه این تلاش‌ها تا چقدر موثر بوده را دشوار کرده است.

منبع: واشنگتن اگزمینر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.