یزد - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت : شش طرح عمرانی از سوی بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان در دست اجرا است.

اجرای ۶ طرح عمرانی از سوی بنیاد توسعه و عمران موقوفات یزد

به گزارش قدس آنلاین ، حجت السلام حسین زارع زاده پیش از ظهر امروز در جریان بازدید خبرنگاران از طرح‎‎های عمرانی اوقاف و امور خیریه استان اظهارداشت: بنیاد توسعه و عمران موقوفات به عنوان بازوی اجرای اوقاف و امور خیریه شکل گرفته که تاکنون در استان یزد مطالعات  ۱۱ طرح را انجام داده  که برخی از آنها نیز عملیاتی و مورد بهره‎‎برداری قرار گرفته است.

وی یکی از مهمترین این طرح‎‎ها را مربوط به موقوفه بی بی تحیه خانم ذکر و در مورد آن تصریح کرد: این طرح در زمین غیرمتصرفی این موقوفه به مساحت ۲۴۵۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است و طرح مذکور که یک مجتمع تجاری تفریحی در پنج طبقه با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع و سرمایه‎‎گذاری ۱۹ میلیارد تومان است شامل  دو طبقه پارکینگ، با ۱۲۰ واحد تجاری و یک طبقه شهر بازی می باشد.

زارع زاده با بیان این که این طرح در بازه زمانی دو ساله ساخته خواهد شد، گفت: خوشبختانه گرایش خوبی از سوی سرمایه‎‎گذاران استان به سرمایه‏‏ گذاری در زمین‎‎های موقوفه وجود دارد و از خیرین دعوت می‏شود برای کسب سود مادی و معنوی در این موراد مشارکت بیشتری داشته باشند.

در ادامه خبرنگاران از موقوفه رشید جمشیدی بازدید کردند و مدیر کل اوقاف در خصوص این موقوفه اظهارداشت: این موقوفه در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع شامل پنج سوله و ۱۲ باب واحد تجاری است که با سرمایه‏‏گذاری دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مجل مازاد درآمد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ساخته شده و چند موقوفه در سود آن شریک هستند.

قبل از این بازدید خبرنگاران استان در آیین غبارروبی ضریح مطهر حضرت امامزاده جعفر(ع) یزد شرکت کردند که این مراسم که با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهار(ع) اقدام به مدیحه‌سرائی در وصف امام رضا(ع) و امام حسین(ع) کردند.

توزیع نبات تبرکی حضرت و همچنین بازدید خبرنگاران از بخش‌های مختلف امامزاده که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم معنوی بود و ادامه خبرنگاران حاضر در این مراسم، پس از غبارروبی قبر مطهر حضرت امامزاده جعفر(ع)، بر مزار شهید حاج حسن دانش، شهید قرآنی حج حاضر شده و فاتحه خواندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.