رئیس HSE ارشد منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: در راستای اندازه‌گیری آلایندگی زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی، شش ایستگاه پایش آلایندگی آنلاین در منطقه پارس جنوبی نصب شد.

۶ ایستگاه پایش آلایندگی آنلاین در منطقه پارس جنوبی نصب شد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام دشتی نژاد بعدازظهر امروز در نشست روسای حفاظت محیط زیست شرکت‌های منطقه ویژه پارس جنوبی با تاکید بر توجه به پیوست‌های اجتماعی صنایع مستقر در پارس جنوبی اظهار داشت: کاهش آلایندگی‌ها یکی از برنامه‌های مهم در منطقه صنعتی تولیدی پارس جنوبی است که در این راستا برنامه مدونی تدوین شده است.

وی از اخذ نخستین مجوز ارزیابی اثرات زیست محیطی مجتمع مدیریت پسماندهای صنعتی در منطقه ویژه پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: اخذ مجوز احداث واحدهای تصفیه پساب پیشرفته در پالایشگاه­های پارس جنوبی و اخذ مجوز ارزیابی اثرات زیست محیطی (EIA) مجتمع مدیریت پسماندهای صنعتی برای نخستین بار در کشور از موفقیت‌های حوزه زیست محیطی است.

رئیس HSE ارشد منطقه ویژه پارس جنوبی، انتخاب شرکت سرمایه‌گذار برای احداث و راهبری مجتمع مدیریت پسماندهای صنعتی را از برنامه‌های این حوزه دانست و  خاطر نشان کرد: واگذاری زمین به شرکت سرمایه‌گذار برای احداث و راهبری تصفیه­‌خانه بهداشتی و برگزاری جلسات کارگروه کاهش و حذف گرد و غبار گوگرد و کارگروه کاهش SO۲منطقه جنوبی از دسیگر برنامه‌های این عرصه است.

دشتی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه پایش زیست محیطی در پارس جنوبی افزود:در راستای اندازه‌گیری آلایندگی زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی،  شش ایستگاه پایش آلایندگی آنلاین در منطقه پارس جنوبی نصب شد.

وی، ایجاد مرکز تجمیع داده‌های محیط زیستی در پارس جنوبی را از دیگر برنامه‌ها دانست وخاطر نشان کرد: برگزاری نخستین همایش جایزه پارس سبز در دی‌ماه امسال و انتخاب طرح‌های برتر از بین بیش از ۲۳۲ طرح با همکاری بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه خلیج فارس از سیاست‌های امسال است.

رئیس HSE ارشد منطقه ویژه پارس جنوبی با تاکید بر مراقبت از جلوگیری از تخلفات زیست محیطی گفت: در این راستا گشت‌های شبانه روزی در منطقه برای جلوگیری از تخلفات محیط­زیستی ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.