سفیرکبیر ژاپن در ایران با اشاره به تقویت همکاری اقتصادی و فرهنگی ایران و ژاپن، گفت: تاکنون ۱۳۲ پروژه فرهنگی و اقتصادی توسط دولت ژاپن در ایران ایجاد شد.

۱۳۲ پروژه فرهنگی و اقتصادی توسط دولت ژاپن در ایران ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین، هیرویاسو کوبا یاشی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه ساخت و تجهیز کارگاه تولید عرقیات گیاهی شرق مازندران اظهار داشت: افتتاح کارخانه تولید عرقیات گیاهی را در شرق مازندران تبریک گفته و افتخار بزرگی برای بنده بوده که به این مراسم دعوت شدم.

وی افزود: اعتقاد دارم علیرغم تمامی مشکلات موفقیت بزرگی در پروژه مورد نظر ایجاد شده است و مایل هستم قدردانی صمیمانه را از اقدامات انجام شده در پروژه مورد نظر تبیین کنم.

سفیرکبیر ژاپن با اشاره به اینکه پروژه مورد نظر در اسفند 93 در قالب طرح برنامه کمک‌های بلاعوض برای تامین پروژه‌های موثر در فعالیت انسانی ایجاد شده است، افزود: سفارت تاکنون 132 پروژه را در حوزه فرهنگی، آموزشی، بهزیستی و توسعه فعالیت‌ها کشاورزی را در ایران ایجاد کرده است.

کوباشی با بیان اینکه اجرای پروژه گیاهان دارویی سبب توسعه اشتغالزایی در منطقه خواهد شد، گفت: تلاش همه جانبه مسئولان وزارت جهاد و دولت ژاپن در احداث مرکز عرقیات گیاهی شرق مازندران قابل ستایش است.

وی با اعلام اینکه دولت ژاپن علاقمند به توسعه همکاری دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران است، افزود: امیدواریم بتوانیم در توسعه اقتصادی دو کشور دوست موفق باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.