رئیس دفتر ترامپ اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا طرح استفاده از پیمانکاران نظامی در افغانستان را بررسی می‌کند، در حالی که سفیر سابق آمریکا در کابل از مخالفت وی طرح استفاده از سربازان اجیر خبر داده بود.

باز شدن پای ترامپ به طرح استفاده از سربازان اجیر در افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بجای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان، طرح استفاده از پیمانکاران نظامی را برای شکست بن بست جنگ در این کشور بررسی می‌کند.

«جان کلی» رئیس دفتر ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا برای تقویت نیروهای این کشور در افغانستان، در حال بررسی طرح اعزام ۵ هزار و ۵۰۰ پیمانکار نظامی و ۹۰ هواپیما به این کشور است.

این در حالی است که «رونالد نیومن» سفیر سابق آمریکا در افغانستان چندی پیش از مخالفت رئیس‌جمهور افغانستان با استفاده از سربازان اجیر در این کشور خبر داده بود.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور غنی به من گفته که با این طرح موافقت نخواهد کرد؛ زیرا افغان‌ها این طرح را نخواهند پذیرفت.

از سوی دیگر نیز اعلام استراتژی آمریکا در قبال افغانستان به دلیل گمانه‌زنی‌های بیشتر و اختلافات درون کاخ سفید به تاخیر افتاده است.

در بخشی از اعلامیه کاخ سفید آمده که پس از چند هفته رایزنی‌ میان اعضای تیم امنیت ملی و مشاوران ترامپ، سرانجام طرح خصوصی‌سازی جنگ افغانستان توسط «اریک پرینس» به رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد شد و هم‌اکنون ترامپ طرح اعزام ۵۵۰۰ پیمانکار نظامی را بررسی می‌کند.

با این حال، ژنرال «جان کلی» رئیس دفتر جدید ترامپ که یک فرزند خود را نیز در جنگ افغانستان از دست داده، می‌گوید که افغانستان فراموش نخواهد شد و تلاش می‌کند تا توجه غرب را بار دیگر به سوی این کشور جلب کند.

وی افزود: اگر به اوضاع افغانستان توجه جمعی صورت گیرد، آشفتگی‌ها کاهش خواهد یافت و وضعیت در این کشور جنگ‌زده نیز تغییر خواهد کرد. با این حال تلاش خواهم کرد نگاه غرب را دوباره به افغانستان متمرکز کنم.

سربازان اجیر شرکت بلک واتر در سال ۲۰۰۸ بیش از ۳۰ غیرنظامی را کشتند که انتقادات زیادی را متوجه این شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.