رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت باید برنامه داشته باشد و داشتن برنامه بر انتخاب اشخاص اولویت بیشتری دارد.

برنامه بر انتخاب اشخاص اولویت دارد/ دولت در کنار شعار باید عمل کند

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین شافعی در نشست خبری با اصحاب رسانه در اتاق بازرگانی خراسان رضوی  اظهار کرد: دولت باید در حوزه اقتصاد برنامه ارائه کند و انتخاب را بر اساس این برنامه قرار دهد و با اجرای برنامه، هماهنگی در تیم اقتصاد دولت به وجود می‌آید و تا هدفی نباشد کسی به فکر بیرون کشیدن اقتصاد نخواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: فضای غیر رقابتی و نامساعد در اقتصاد کشور، سبب یک مانع و مسئله بزرگ در توسعه اقتصادی کشور شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ما دچار تورم بسیار بالای مقررات هستیم و بیشتر این مقررات متناقض با هم هستند و گاهی این قوانین دچار مشکل می‌شوند.

غلامحسین شافعی بیان کرد: ۲ هزار قانون مزاحم احصا شده است و فضای کلی برای جامعه برای انجام کار آماده نیست. دولت و وزارتخانه‌ها باید حرفی که به عنوان شعار مطرح می‌کنند را به مرحله عمل هم برسانند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توجه برای تزریق منابع محدود کشور کار بسیار مهمی است، گفت: با ادغام و تفکیک وزارتخانه‌ها به خودی خود و بدون برنامه چیزی حل نشده و مهم اهداف کاری است که باید انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: ظرفیت اقتصادی نیازمند این تعداد بانک و موسسات اعتباری نیست و باید هم موسسات اعتباری و حتی بانک‌ها ادغام شوند بنابراین بخش اقتصادی و تولید با چنین وضعیتی به سمت احیا نخواهند رفت.

شافعی با اشاره به شکسته شدن طبقه سوم جامعه، بیان کرد: دولت بسیاری از کارهای تصدی‌گری را باید به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با اشاره به کاهش تقاضا نسبت به ۱۰ سال گذشته، افزود: آینده اقتصادی ایران روشن است و موقعیت بی‌نظیری دارد، ایران جایگاه خوبی در اقتصاد منطقه دارد و باید از این موقعیت به خوبی استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: موقعیت اقتصادی ایران در مرزهای چین و هند پیدا می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.