ایرانشهر- با حضور مسئولان استانی، آئین تجلیل از رتبه های برتر کنکور ۹۶ ایرانشهر برگزار شد.

آئین تجلیل از رتبه های برتر کنکور ۹۶ ایرانشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس، نبی بخشداودی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در این آئین گفت : همه افراد جامعه باید در ایجاد موفقیت های آموزش و پرورش دخیل باشند .

وی ضمن تبریک موفقیت های کسب شده و تشکر از دانش آموزان از نقش موثر و بی بدیل خانواده ها در تربیت فرزندان و به ثمر نشستن تلاش های آنان سخن گفت ایشان پیشرفت و بالندگی واقعی را به داشتن انسان های وارسته و عالم منوط دانسته و این افراد را خط شکن نسل های بعد و سرمایه های واقعی یک جامعه خواند.

داودی افزود : نقش اساسی و جایگاه رفیع معلم و ایجاد محیط آرام در خانواده و مدرسه به عنوان دیگر عوامل مهم در کسب موفقیت دانش آموزان مطرح است.

فرماندار ویژه ایرانشهر در ادامه به این نکته اشاره نمود که در ابتدای راهیم و نیاز به پشتیبانی همه جانبه برای به ثمر نشستن درست این محصول به شدت احساس می شود و بایستی مراقبت کامل در برابر آسیب های احتمالی صورت پذیرد.

داودی تصریح کرد: انعکاس این موفقیت ها در سطح شهر و رسانه های گروهی را بسیار مهم دانسته چرا که این امر می تواند زمینه ساز ارزش گذاری جامعه به علم خواهد بود همه افراد جامعه باید در ایجاد موفقیت های آموزش و پرورش دخیل باشند.

داودی افزود: در آینده نه چندان دور و با تلاش و برنامه ریزی منسجم بتوانیم خودمان را به صدر استان های برتر علمی برسانیم.

عبدالغفور حسینی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش ایرانشهر اظهار داشت: آموزش و پرورش ایرانشهر بهترین عملکرد را نسبت به سال های اخیر در کسب رتبه های کنکور داشته است و خوشبختانه امسال علاوه بر پنج رتبه زیر هزار بالغ بر ۱۰۰ رتبه زیر ۱۰ هزار توسط دانش آموزان کسب شده که این آمار صرفا برای مدارس خاص (دانشگاه . مدارس نمونه و تیزهوشان) نبوده است، مدارس عادی شهرستان وارد عرصه رقابت شده و به فضل الهی و تلاش دانش آموزان ساعی و همت دبیران رقابت علمی خوبی را در سال های آتی شاهد خواهیم بود .

حسینی بیان کرد: شهرستان ایرانشهر در کنکور ۹۶ جایگاه بسیار خوبی در مقایسه با سایر شهرستان های استان در خصوص کسب نتایج کنکور داشته است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پیش از اعلام نتایج کنکور ارتقای معدل کتبی نهایی دانش آموزان نسبت به سال گذشته نوید بخش دستیابی به این موفقیت بود .

وی از ابوذر ایرندگانی به پاس تلاش هایش و کسب رتبه ۷۳ رشته تجربی و رتبه ۴۲  رشته هنر کشوری  تقدیر نمود.

کاووسی یکی از فرهنگیان ایرانشهری گفت: دانش آموزان شهرستان ایرانشهر توانسته اند با پشتکار فراوان  رتبه های بالایی  را درکنکور سراسری برای استان به ارمغان بیاورند.

وی  با اشاره به اینکه ابوذر ایرندگی  توانسته رتبه ۷۳  تجربی و۴۲ هنر را در کنکور سراسری به دست آورد تصریح کرد: این موفقیت در ابتدا با همت وپشتکار خود دانش آموز بین چندین هزار نفر  رقابت کننده سرسخت به بار نشسته وبعد از آن حمایت خانواده و وزحمت دبیران که در دستیابی به این موفقیت بخش قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه موفقیت اتفاقی نیست، گفت: این استان یک استان محروم و دور افتاده است  و جا دارد اینده سازان کشور در این استان  به رتبه های بالاتری دست پیدا کنند تا بتوانند  محرومیت را از چهره این استان بزدایند و ماهم   باید تلاش کنیم که فرصتی محیا شود تا دانش آموزان بتوانند بیش از این موفقیت های چشمگیری را کسب کنند.

ابوذر ایرندگانی نیز افزود: به نظر من داوطلبی موفق است که حین مطالعه نقاط ضعف و قوتش را شناسایی کند و  روی نقاط ضعفش بیشتر تمرکز کرده ولی در عین حال نقاط قوت خود را حفظ و آنها را تثبیت کند.

ایرندگانی بیان داشت: عامل موثر دیگر این است که از امکاناتمان به خوبی استفاده کنیم چون کم نیستند بچه هایی که با امکانات خیلی کم رتبه های خوبی در کنکور سراسری کسب می کنند، در مجموع باید بگویم  اگر هدف مشخص باشد، مسیر خیلی راحت تر و هموار تر می شود حتی بدون امکانات؛ کنکور فقط درس خواندن و دیدن DVDآموزشی و رفتن به کلاس کنکور نیست بلکه دقت و تسلط کامل بر هیجانات و استرس است یعنی یک سیستم چند مهارتی است و داوطلب کنکور باید مجموعه ای از مهارت ها را داشته باشد.

ایرندگانی گفت: همیشه ارزویم رسیدن به شاخه پزشکی بود با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان علی الخصوص جنوب استان  با کمبود پزشکان متخصص و فوق تخصص  مواجه است  بتوانم  بعنوان فردی بومی در شهر خودم  بعنوان پزشک به مردمم خدمت کنم.

در پایان از دانش آموز ابوذر ایرندگانی با رتبه های۷۳ تجربی و ۴۲ رشته هنر کشوری که بهترین رتبه شهرستان در طی سه سال اخیر است، تجلیل شد، همچنین از دانش آموزان حسن زهی، پودینه محمدی و عبدالهی تجلیل بعمل آمد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.