۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 554504

طبق مستندات و مصاحبه ها ۵ سال قبل بدهی مالیاتی استقلال ۲۰ میلیارد بوده و حالا ۱۳۰ میلیارد تومان شده است که به شفاف سازی نیاز دارد.

افزایش 110 میلیاردی مالیات استقلال در پنج سال!

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که پرسپولیس و استقلال به دلیل بدهی ها به اشخاص حقیقی تحت فشار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته اند رحیم زارع نماینده مجلس امروز حرف از تعویق در پرداخت بدهی ها به میان آورد و ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر بدهی مالیاتی باشگاه‌های باشگاه‌های پرسپولیس ۱۴۵ میلیاردتومان و بدهی مالیاتی باشگاه‌های باشگاه‌های استقلال ۱۳۰ میلیارد تومان است، گفت: «البته نباید از یاد برد که ۵۰ درصد مبلغ بدهی مالیاتی باشگاه‌های باشگاه‌های مذکور جریمه است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی کشور با حسن نیت از قوانین موجود استفاده کرد تا باشگاه‌های ورزشی برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا با مشکل مواجه نشوند. » این اعداد در حالی اعلام شده که علی فتح الله زاده دو سال قبل طی مصاحبه ای اعلام کرد که در هنگام جدایی از باشگاه استقلال(۵ سال قبل) طبق نامه اقتصاد دارایی، استقلال بیست میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشته است.

پیگیری ها نشان می دهد که این نامه امروز در اختیار حسین قریب است و رئیس هیات مدیره استقلال به این موضوع اشراف دارد.

این در حالی است که علی عسگری معاون وزیر و رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور یک سال بعد از رفتن فتح الله زاده از استقلال در تاریخ ۱۸/۱۲/۹۳ درباره وضعیت بدهکاری مالیاتی باشگاهها اظهار داشت: بزرگ ترین باشگاههای بدهکار کشور استقلال و پرسپولیس، هستند. بدهی این دو باشگاه حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان است.

اعلام این عدد به معنای آنست که استقلال در بیشترین حالا آن روز (ابتدای سال ۹۴) سی میلیارد بدهی مالیاتی داشته است اما  حالا  نماینده مجلس حرف از ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی می زند.

در واقع از ۵ سال قبل بدهی ۲۰ میلیاردی استقلال برای مالیات در اوایل سال ۹۴ به ۳۰ میلیارد و حالا به ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده است. در واقع طی پنج سال، مبلغ بدهی استقلال به سازمان مالیات در حالی که از بدو تاسیس تا ۵ سال قبل در حدود ۲۰ میلیارد بوده امروز به ۱۳۰ میلیارد رسیده و مشخص نیست طی این ۵ سال چه اتفاقی رخ داده که این بدهی بیش از ۶ برابر شده است؟

به نظر می رسد حسین قریب به عنوان رئیس هیات مدیره و البته سلطانی فر به عنوان وزیر باید این موضوع را پیگیری کنند و دلیل این سیر صعودی شدید مالیاتی و بدهی افزوده را اعلام کنند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.