شاهرود - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اعتبارات تسهیلات امدادی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشدی سه برابری روبرو بوده است.

تسهیلات کمیته امداد ۳ برابر شد/ تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات

به گزارش قدس آنلاین، پرویز فتاح صبح جمعه در جمع مدیران و مسئولان شاهرود به میزبانی کانون امام خمینی(ره) این شهر بابیان اینکه اعتبارات امدادی این نهاد سه برابر شد، اظهار داشت: در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات پرداخت تسهیلات امدادی به کمیته امداد تخصیص یافت که این میزان در سال جاری به یک هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که خوشبختانه رشد خوبی را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه خوشبختانه رویه خوبی در راستای اهداف کمیته امداد به وجود آمده که این رویه به یک وفاق ملی بدل شده است، افزود: این‌یک نوع تفکر است که وقتی مسائل به مقوله امداد برخورد می‌کند، جنبه ملی به خود می‌گیرد و خارج از اختلافات سیاسی، جناحی و حتی مشکلات اقتصادی، کار جنبه جهادی پیدا می‌کند و دراین‌باره حمایت بانک‌ها از کمیته امداد و همچنین دفاع نمایندگان مجلس از افزایش اعتبارات کمیته امداد اقدامات بسیار درخور توجهی محسوب می‌شود.

رفع محرومیت از جامعه نیازمند وفاق و همدلی مسئولان

رئیس کمیته امداد گفت: امروز باید از فرصت به‌دست‌آمده در راستای وفاق و همدلی برای رفع مشکلات و محرومیت خانواده‌های مددجوی کمیته امداد بهره گرفت.

فتاح بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در سال جاری صورت گرفته، افزایش اعتبارات در مقوله تسهیلات بانکی اشتغال‌زایی به مددجویان است که این میزان از یک هزار میلیارد تومان در سال۹۵ به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش‌یافته است.

وی افزود: شاید بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران افزایش اعتبارات تسهیلات از سوی بانک‌ها را در شرایط اقتصادی کنونی غیرممکن می‌دانستند اما با وفاق و همدلی موجود در حول محور امداد شاهد بودیم که افزایش اعتبارات تسهیلات بدون مخالفت بانک‌ها رشدی دو برابری را داشته است.

۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات اشتغال‌زایی جذب شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بابیان اینکه ۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات اشتغال‌زایی جذب‌شده است، بیان کرد: باید به دنبال تخصیص آن‌ها در سطح کشور باشیم تا بتوانیم در راستای توانمندسازی مددجویان اقدامات لازم را صورت دهیم.

فتاح بیان کرد: دراین‌بین اما باید از مجلس شورای اسلامی نیز تقدیر کرد که ۱.۵میلیارد دلار از صندوق ذخیره ملی را به مناطق محروم اختصاص داد و با دعوت از ما، سهمیه کمیته امداد امام خمینی(ره) را نیز در این اعتبارات لحاظ کردند که این امری درخور توجه است و بعضاً مسبوق به سابقه نیز نبوده و جای خوشحالی دارد که نمایندگان مردم توجه ویژه‌ای به کمیته امداد دارند.

وی افزود: این افزایش اعتبارات و تخصیص‌ها لطف و عنایت الهی است که به مجموعه کمیته امداد داشته و با یک وفاق خوب در سطح جامعه، تمام‌کارها با روالی مشخص در حال انجام هستند.

کمیته امداد بیش از اعتبارات مادی نیازمند رفتار اکرامی و اخلاق است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین گفت: کمیته امداد به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، نهادی مقدس است که با بهترین مردم سروکار دارد، لیکن سیاست‌های ما بر این اساس طبقه‌بندی‌شده که به کمیته امداد نباید نگاه اداری داشت و وقتی این نگاه اداری به نهادی بدل می‌شود نیازمند مدیران جهادی برای این مجموعه هستیم.

فتاح درباره ویژگی‌های کارکنان کمیته امداد، بیان کرد: این نهاد مقدس افرادی را در خود می‌بیند که در قیدوبند ساعت نیستند و چه‌بسا باید از تأسی مولایشان علی(ع) شبانه با رعایت عزت، کرامت و حرمت نیازمندان جامعه، به آن‌ها خدمت‌رسانی کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز کمیته امداد بیش از اعتبارات مادی نیازمند رفتار اکرامی و اخلاق است، افزود: امروز یک رفتار مؤدبانه و درخورشان یک مسلمان می‌تواند بهترین رویه مدیریتی برای مجموعه امداد باشد که باید آن را در نظر داشت.

افرادی که در بدنه کمیته امداد روحیه نه‌چندان نرم دارند، بهتر است به دنبال شغلی دیگر باشند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: افرادی که در بدنه کمیته امداد روحیه نه‌چندان نرم دارند، بهتر است به دنبال شغلی دیگر باشند چراکه در این نهاد مقدس، جز باروحیه لطافت و رئوفت نمی‌توان کارها را صورت داد.

فتاحی تأکید کرد: امروز کارکنان کمیته امداد برای رسیدگی به محرومان باید از یکدیگر پیشی گیرند لذا برای این کار باید از دعواها و بعضاً سرباززدن از مسئولیت‌ها به بهانه مرکز استان و شهرستان‌ها دوری کرد چراکه دراین‌بین مردم متضرر خواهند شد که این امر مطلوب مجموعه کمیته امداد نیست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.