ایلام- امام جمعه ایلام گفت: توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب در مراسم تنفیذ نقشه راه و دستور العمل اجرایی برای دولت دوازدهم است.

توصیه‌های رهبری دستورالعمل اجرایی برای دولت دوازدهم است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: اولویت کار دولت دوازدهم پرداختن به حل مشکلات معیشتی مردم ، تولید و اشتغال باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب در مراسم تنفیذ نقشه راه و دستور العمل اجرایی برای دولت دوازدهم است.

وی ادامه داد: معیشت مردم، تعامل با جهان و ایستادگی در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی توصیه مهم و راهبردی رهبر فرزانه انقلاب به دولت جناب آقای دکتر روحانی است. اولین ماموریت رئیس جمهور پس از تنفیذ و تحلیف رفع مشکلات مردم در رابطه با اقتصاد و وضعیت معیشت است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شعارهای رئیس جمهور در دوره دوم توقعات مردم را در حوزه اقتصاد افزایش داده است. دولت دوازدهم باید برای پرداختن مطالبات مردم جدی باشد. با توجه به اینکه برجام هیچ دستاوردی در معیشت مردم نداشته و با بدعهدی‌های آمریکا بی خاصیت شده و عملا تحریم‌ها نه تنها برداشته نشد بلکه تشدیدتر شد. باید به امکانات وسیع کشور تکیه کرد و برای رهایی از وابستگی و ایستادن روی پای خود، خودکفایی در عرصه‌های مختلف را در کشور محقق کنیم.

لطفی تصریح کرد: رمز پیروزی و موفقیت ملت بزرگ ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی مجاهدت و مقاومت در برابر دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ملت بزرگ و همیشه پیروز ایران با مجاهدت و فداکاری فرزندان شجاع و برومندش توانسته است کشور را از سلطه بیگانگان رهایی بخشد و دشمنان را در طول ۳۹ سال عمر انقلاب، ناکام و با شکست‌های سنگین و خفت بار مواجه کند. وعده خداوند است کسانی که ایمان آوردند به خاطر گفتار و اعتقاد ثابت‌شان استوار می‌دارد.

 فتنه ۸۸ تکرار داستان غم انگیز و ناگوار نهضت مشروطه بود

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ تکرار داستان غم انگیز و ناگوار نهضت مشروطه بود که خداوند دشمنان داخلی و خارجی را ناکام گذاشت، ادامه داد: نهضت مشروطه آیینه عبرتی برای روحانیت و روشنفکران فتنه ۸۸ و تکرار حوادث تلخ مشروطه بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم در عبرت گیری از جنبش مشروطه باید مورد توجه قرار گرفته شود نقش مردم و لحظه شناسی آنها در مقابله با انحرافات آن در سایه رهبری هوشمند روحانیت است. در زمان مشروطه استعمار دشمنان توسط عناصر مزدور داخلی روشنفکران غرب گرا توانسته‌اند در داخل نهضت آنرا منحرف کنند اما در جریان انقلاب و بعد از پیروزی آن، با وجود برنامه‌ریزی ها و فعالیت مداوم دشمنان این مسئله رخ نداد.

لطفی تصریح کرد: تلاش روشنفکران خائن و برخی روحانیون دنیا گرا و ساده فتنه ۸۸ تکرار داستان غم انگیز مشروطه بود اگر موفق می‌شدند چوبه‌های دار در سراسر تهران برای روحانیت نصب می‌شد.

 خبرنگاری شغلی حساس خطیر و مسئولیت‌پذیر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: خبرنگاری شغلی حساس خطیر و مسئولیت‌پذیر است، صداقت ، صراحت ، تعهد، انعکاس واقعیات جامعه از ویژگی‌های خبرنگار است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های خبرنگار تعهد انقلابی، حق طلبی است. پیامبر اعظم (ص) فرمود حق را بگو و در راه خدا از هیچ ملامت‌گویی نهراسید. حق محوری، حق‌طلبی و حق‌گویی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق و خدا ترس است، در مقابل بدگویی سخن چینی و به جان هم انداختن مردمان باید پرهیز شود.

سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی زیباترین لحظات و تجلی پیروزی بر دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ۲۶ مرداد ۶۹ سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی زیباترین لحظات و تجلی پیروزی آزادگان بر دشمن است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند شما آزادگان عزیز ذخایر اللهی و یک ثروت عظیم هستید که به دست دشمن غصب شده بود. خدای متعال شما را به ملت بازگرداند. صبر و استقامت شما به اسلام آبرو بخشید. خانوادهای شما با صبر خود اسلام را رو سفید کرد و به نظام جمهوری اسلامی آبرو دادند. آزادگان عزیز تحمل شکنجه‌های رژیم بعث در زندان‌های مخوف آبروی امام، اسلام و انقلاب را حفظ کردند، بنابراین آنها حق بزرگی بر گردن ملت و مسئولین دارند و سالروز پیروزی آنها را گرامی می‌داریم.

باید همه دولت جدید را در تحقق مطالبات مردم و رهبری کمک کنند

لطفی ضمن تبریک به دولت دوازدهم و آرزوی موفقیت برای تحقق مطالبات رهبری و مردم تصریح کرد: امیداست که دولت دوازدهم با انتخاب وزرای کارآمد کار خود را شروع کند و  با قطع امید به ویژه از برجام و لغو تحریم‌ها و عدم اعتماد به طرف‌های غربی از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مادی و معنوی داخلی برای شکوفایی اقتصادی و رفع تنگناهای معیشتی نهایت استفاده را بکنند.

یکی از مطالبات بحق مردم استان ایلام احداث خطوط راه آهن است

وی ادامه داد: یکی از مطالبات بحق مردم استان ایلام احداث خطوط راه آهن و اتصال به شبکه  ریلی کشور از مسیر ایلام کرمانشاه است. اکنون که خط ریلی به کرمانشاه رسیده از دولت محترم به جد می‌خواهم به این خواسته به حق  مردم جامه عمل بپوشاند.

لطفی تصریح کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، استاندار ایلام و ... تمام توان خود را متمرکز کرده تا در دولت تدبیر و امید شاهد احداث راه آهن باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.