ساری- امام جمعه موقت ساری گفت: حرکت اقتصادی دولت یازدهم حرکت کندی بوده است.

حرکت دولت یازدهم در بخش اقتصادی کند بوده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه مردم در دوران آخرالزمان دچار درد اجتماعی می‌شوند، اظهار کرد: بنا بر حدیثی از پیامبر رسول اکرم(ص)، مواردی از جمله نافرمانی از دستورات الهی، شکرگزار نبودن نعمت‌های الهی، ثروت‌اندوزی و تکاثر، چشم هم چشمی، بغض و کینه و دوری گزیدن از یکدیگر، حسادت ورزیدن(تساحد)،  سبب درد اجتماعی می‌شود.

وی افزود: اگر مردم یک جامعه دچار این دردها شوند، آن جامعه تسخیر می‌شود و رو به زوال می‌رود، عده‌ای در جامعه غنی و عده‌ای دیگر فقیر هستند.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز به‌کار رسمی فعالیت دولت دوازدهم گفت: خدا را شاکریم که مراسم تنفیذ و تحلیف و معرفی ابتدایی کابینه جدید به‌خوبی انجام شد و در مراسم تحلیف نمایندگانی از 100 کشور حضور یافتند و مردم ایران بار دیگر طعم مردم‌سالاری دینی را  چشیدند؛ هر چند حاشیه‌هایی را نیز داشتیم اما با هوشمندی و امنیت کامل این مراسم برگزار شده است.

قاسمی بیان کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس و به‌ویژه نمایندگان مازندران با تیزهوشی و تیزبینی کابینه دولت را رصد کنند تا وزرایی که به‌درد استان و کشور می‌خورند انتخاب شوند.

وی خطاب به رئیس جمهور دوازدهم اظهار کرد: توقع مردم ایران اسلامی و مازندران و مرکز استان این است که حاشیه‌سازی‌ها کنار برود و به حاشیه‌ها دامن نزنند و مردم را معطل حاشیه‌ها نکنند، ببینند درد مردم چیست، درخواست‌های مردم را پیگیری و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی مورد توجه باشد، تفکر بسیجی، روحیه انقلابی و کار جهادی سرلوحه  فعالیت دولت دوازدهم قرار بگیرد.

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: توقع مردم مازندران نیز از دولت دوازدهم از رئیس جمهور و کابینه این است که نگاه مثبت به مازندران داشته باشید زیرا این مردم هم با مشارکت بالا پای صندوق رأی آمدند، مردم مازندران در دولت یازدهم به حق خود نرسیدند و حرکت اقتصادی حرکت کندی بود و در در بخش کشاورزی، فرهنگی و گردشگری نیز فعالیت‌ها کند بوده است.

قاسمی بیان کرد: نمی‌خواهیم مدیریت اجرایی و مدیران کل را زیر سؤال ببریم اما توقع مردم مازندران توقع کمی نیست و دولت باید نیم‌نگاهی به این استان داشته باشد.

 اسرائیل و آمریکا درباره منحل‎شدن حزب‎الله کور خوانده‌اند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث منطقه و جهان گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‎ها دستپاچه شده و نمی‌دانند چه رفتاری در قبال کشورهای منطقه داشته باشند، لذا سیاست‌های دوگانه را در پیش گرفته‌اند، آنها خواستار منحل شدن ارتش حزب‌الله هستند و این ایام که سالروز جنگ 33 روزه است به یاد بیاوریم که آمریکا با تمام تجهیزات پشت سر اسرائیل قرار گرفته بود اما یک گروه کوچک به نام حزب‎الله دمار از روزگار اسرائیل و  آمریکا درآورده‌اند، لذا کشورهای استکباری درباره منحل شدن حزب‎الله کور خوانده‎اند.

امام جمعه موقت ساری گفت: آمریکا و اسرائیل به‌دنبال بهانه‌جویی در قبال سپاه هستند اما باید بدانند که نیروهای انتظامی و سپاه باید تجهیزات خود را به‎روز کنند، موشک‌های بالستیک سپاه آنها را به‌درد آورده است، آنها به‌دنبال تحریم سپاه قدس هستند اما اعلام می‌داریم شما دشمنان باید این خواب را به گور ببرید و سپاه ما و سردار سلیمانی خاری در چشم استکبار جهانی است.

قاسمی ادامه داد: حامیان تروریست دم از حقوق بشر و مبارزه با تروریست می‎زنند، آنها ایران را مورد مؤاخذه قرار داده‌اند که چرا کسانی که به‎دلیل ایجاد ناامنی و یا قاچاق مواد مخدر در کشور دستگیر شده‌اند اعدام می‎شوند.

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: آنها در حالی این موارد را بیان می‎کنند که مردم مظلوم و بی‎دفاع را به خاک و خون می‎کشند و اخیراً نیز یکی از نیروهای رزمنده ایران(شهید محسن حججی) را سر می‎برند.

قاسمی بیان کرد: از سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی تقاضا داریم که به داعشی‎ها و تکفیری‎ها به‎دلیل حوادث اخیر جواب کوبنده‌ای بدهند و بدانند که ملت ایران بیدار است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل برای روسیه، چین و کره شمالی نیز نقشه کشیده‎اند، خاطرنشان کرد: آمریکا بداند دوران کدخدایی او تمام شده است و ملت‌ها بیدار شده‌اند و امیدواریم کشورهای روسیه، چین و کره شمالی با آمریکا معامله سیاسی و اقتصادی نکنند و باید مانند ایران در مقابل استکبار بایستند.

عزت و آقایی آزادگان حفظ شود

امام جمعه موقت ساری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، بیان کرد: آنها ازجمله حاج آقا ابوترابی در سیاه‌چاله‌ها و سلول‌های تاریک و وحشتناک حزب بعث شکنجه‌های سختی را تحمل کردند.

وی در پایان با بیان اینکه آزادگان مایه سرافرازی کشور هستند، اظهار کرد: از مسئولان توقع داریم که عزت و آقایی آزادگان را حفظ کنند، زیرا آنها در سختی‌ها استقامت کردند و در مقابل دشمن تسلیم نشدند و تهدیدها، فشارها و شکنجه‌ها را تحمل و عزت خود را حفظ کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.