تربت جام ـ تابستان هم در حال سپری شدن است و ستاد امور جوانان تربت جام با ۷۰هزار جوان همچنان در میان اما واگرهای دستگاههای متولی بدون برنامه مشخص و جامع سپری می شود و زمان های با ارزش بدون هدف گذاری مطلوب تلف می شود.دستگاهایی همچون اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و دیگر نهاد های عضو این ستاد هرکدام ساز خود رابرای جوانان می نوازند.

ساز ستاد امور جوانان برای ۷۰هزار جوان تربت جامی کوک نیست

به گزارش قدس آنلاین، دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان تربت جام گفت: وظیفه این ستاد مطالبه گری خواسته های جوانان است و در حوزه های مختلف پیگری امور جوانان بوده و این کمیته با زیر مجموعه های اقتصادی، فرهنگی و برسی مصوبات ساماندهی شده است.

مجید گوهری با اشاره به اینکه ادغام برنامه های جوانان با بدنه ورزشدر حقیقت به جوانان اجحاف شده است و باتوجه به اینکه این ستاد نیروی متخصص در حوزه جوانان می خواهد متاسفانه این نیرو در شهرستان وجود ندارد و عملا با نیروی تخصصی تربیت بدنی اداره می شود و ضروری به نظر میرسد با طرح جدایی ستاد ساماندهی امور جوانان از وزارت ورزش که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده در دولت دوازدهم این اتفاق صورت بگیرد.

وی گفت: اداره ورزش تربت جام باید تا پایان سال ۱۵ سمن مردم نهاد به برای امور جوانان تربت جام تشکیل دهد و این ستاد آمادگی لازم را برای ایجاد این سمن ها داشته و با ایجاد هرسمن دولت تسهیلاتی ارائه خواهد کرد و متاسفانه در حال حاضر ۵ سمن برای امور جوانان ثبت شده است.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان تربت جام همچنین از ایجاد ((خانه جوان)) در شهرستان خبر داد و گفت: در صورت اهداء زمین به مساحت ۵۰۰ متر مربع توسط خیرین یا شهرداری بزودی این مکان در ۳ طبقه اجرایی خواهد شد تا ساختمانی مخصوص جوانان تربت جام داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر باید حوزه جوانان آسیب شناسی شود گفت: طلاق، خشونت، بیکاری، اعتیاد و عدم مسئولیت پذیری جوانان از مهمترین آسیب های وارده به جوانان این منطقه است.

 ستاد امورجوانان نمایشی نیست

رئیس ستاد امور جوانان تربت جام با اشاره به جایگاه این ستاد گفت:  برگزاری جلسه ستاد جوانان نمایشی نیست و با مدیران کم کار برخورد خواهد شد وباید هرمسئولی که عضوء این ستاد است با برنامه عمل کند و نسبت به برنامه های مطرح شده برای جوانان راهکار ارائه کنند.

احمد شافعی برگزاری دو جلسه طی ۵ ماه برای ستاد امورجوانان را غیر قابل قبول دانست و گفت: باید درهر چهار ماه سه جلسه تشکیل شود و برای این ستاد در طول سال۱۰جلسه تعریف شده است.

وی گفت: برای برنامه چهار ماه اول بزودی در هفته آینده جلسه فوری خواهیم گذاشت تا مسئولین عضوء این ستاد باید با برنامه حرکت کنند و در چهار ماه دوم این برنامه ریزی باید عملی شود تا نسبت به مشکلات و آسیب های جدی برای جوانان توجه جدی صورت پذیرد.

رئیس ستاد امور جوانان تربت جام با اشاره به آسیب های موجود در بین جوانان گفت: آسیب ها در بین جوانان با اولویت شناسایی شده است و نسبت به رفع آن با برنامه و راهکار جدی شروع خواهیم کرد.

وی طلاق و بیکاری از مهمترین اولویت های این ستاد برای عملیاتی شده در برنامه دوم اعلام کرد وافزود: باید کمیته های این ستاد برنامه های تعریف شده را با محورهای آسیب جوانان در سطح شهرستان انجام دهند.

 ۷۰هزار جوان در تربت جام وجود دارد 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام اعلام کرد: در حال حاضر ۷۰هزار جوان در تربت جام وجود دارد که ۶۰درصد جوانان تربت جامی مجردند.

محمد رحیمیان با اشاره به اینکه سن ازدواج در تربت جام افزایش یافته و باید بعنوان یک آسیب جدی راهکار ارائه شود گفت: سطح توقع، مهریه سنگین، مسائل اخلاقی و ناامیدی از جمله اولویت ها بوده که در افزایش سن ازدواج تاثیر گذاشته و لازم است اعضای ستاد جوانان برای کاهش آسیب ها برنامه های فرهنگی و مشاوره اجتماعی بصورت میدانی درمناطق عمومی برنامه های متنوعی اجراء نمایند.

وی گفت: شرایط سنی ۱۵تا ۲۹ سال را بعنوان سن جوان در جامعه تعریف شده است وباید نسبت به آسیب های جوانان بسته های اموزشی متعدد برگزار شود و آنچه بعنوان آسیب جدی جوانان تربت جام تهدید می کند اعتیاد، بحرانهای عاطفی خواهد بود.

 معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام در ادامه گفت: ازدواج در بین جوانان روستایی بیشتر از شهر بوده بطوریکه ۳۶در صد جوانان روستایی و ۲۶ در صد ازدواج های صورت گرفته در شهر اتفاق افتاده است.

فضای مجازی در بین جوانان ارزش های ما را زیر سوال برده است

عضو شورای اسلامی شهر تربت جام گفت: بیکاری، سهل انگاری و ولنگاری در مسائل مذهبی از مهمترین آسیب های جوانان است و متاسفانه جنبه منفی فضای مجازی بیشتر در بین جوانان ارزش های ما را زیر سوال برده است.

هاشم بهرامی نیا با تاکید برتقویت باورهای دینی دربین جوانان گفت: متاسفانه همواره مساجد خالی از حضور جوانان بوده و لازم است روحانیت وارگان های فرهنگی توجه زیادی داشته باشند تا بتوانند جوانان را جذب مساجد کنیم و خانواده ها هم در تربیت جوانان شایسته موثر خواهند بود.

وی با انتقاد بر اینکه تذکر امر معروف و نهی از منکردر تربت جام وجود ندارد گفت: کارمندان جوان ویترین برخی ادارات شده اند و باید به این آسیب ها برخورد فرهنگی مناسب انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.