تیم‌ والیبال ایران در اولین بازی خود در مسابقات والیبال انتخابی قهرمانی جهان با قدرت ظاهر شد و توانست در سه ست متوالی و به راحتی تیم کره جنوبی را شکست دهد.

پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل کره جنوبی/ گام اول محکم برداشته شد

به گزارش قدس آنلاین، این دیدار که از ساعت ۱۸ جمعه در ورزشگاه شش هزار نفری رضازاده اردبیل آغاز شده بود در نهایت با برد مقتدرانه و قدرتمندانه تیم کشورمان خاتمه یافت.

این بازی دومین بازی روز دوم مسابقات والیبال انتخابی قهرمانی جهان بود و تیم کشورمان در روز اول بازیها با قرعه استراحت روبرو شده بود.

تیم ملی والیبال کشورمان با ترکیب معروف، موسوی، قائمی، غفور، مرندی و عبادی پور بازی را شروع کرد و از ابتدا توانست با تشویق بی امان شش هزار تماشاگر پرشور اردبیلی برتری خود را دیکته کند.

نتیجه این برتری ثبت امتیاز ۸ بر ۱ در همان ابتدای کار بود، این روند ادامه یافت و برتری والیبالیست های کشورمان رفته رفته بیشتر می شد چنانچه وقت دوم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۷ به نفع ایران در تابلو ثبت شد.

تیم کشورمان این ست را با سرویس های پرشی خوب و غیر قابل مهار، دفاع عالی روی تور و هماهنگی در عقب زمین توانست با نتیجه نهایی ۲۵ بر ۱۰ به نفع خود به پایان برساند.

با شروع ست دوم تیم کره جنوبی تغییراتی را در ترکیب و تاکتیک بازی خود بوجود آورد که همین امر باعث شد بازی در این ست به تعادل کشیده شود و در مواقعی بازیکنان تیم کشورمان را به دردسر بیاندازد.

این ست کاملا برابر پیش می رفت اما از امتیاز دوازدهم بازیکنان تیم کشورمان با چند دفاع روی تور و اسپک های غفور و قائمی چهار امتیاز جلو افتادند تا با حساب ۱۶ بر ۱۳ به وقت استراحت فنی دوم بروند.

این روند ادامه داشت اما چند اشتباه از سوی بازیکنان ایران و تلاش و دقت بازیکنان تیم کره باعث شد این عقب افتادگی جبران شود و دو تیم در امتیاز ۲۳ برابر شوند.

از این لحظه بازی با حساسیت و هیجان بیشتری دنبال شد و در حالی که دو تیم به امتیاز ۲۵ رسیده بودند این تیم ایران بود که با بهره گیری از تجربه بالای بازیکنان توانست نتیجه این ست را با حساب ۲۷ بر ۲۵ به نفع خود به پایان برساند.

بازیکنان تیم کره جنوبی که در ست اول سرویس های زیادی را خراب کرده بودند در این ست با زدن سرویس های خوب و نیز عملکرد خوب در دفاع روی تور توانستند تیم ما را با مشکل مواجه کنند.

در ست سوم نیز ایران شروع خوبی داشت اما بازی در امتیاز ۱۳ مساوی شد، با این وجود این تیم کشورمان بود که با بهره گیری از عملکرد مطلوب بازیکنان و تعویض های خوب سرمربی خود فاصله را افزایش داده و با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به برتری در این ست و در کل بازی دست یابد.

تیم ملی کشورمان در دومین دیدار خود در مسابقات الیبال انتخابی قهرمانی مردان جهان ساعت ۱۸ به مصاف تیم چین که تا اینجا دو برد مقابل قزاقستان و قطر کسب مرده است، خواهد رفت.

رقابت های انتخابی مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ جهان از ۱۹ تا ۲۳ در سالن حسین رضازاده اردبیل برگزار می شود.

تیم های ایران، کره جنوبی، چین، قطر و قزاقستان در این رقابت ها به مصاف هم می روند و در نهایت دو تیم برتر به رقابت های قهرمانی جهان که سال آینده به میزبانی ایتالیا و بلغارستان برگزار می شود، راه پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.