سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت در بازی امروز از جواد معنوی نژاد به خاطر مصدومیتی که دیروز در حین تمرینات با مواجه شد استفاده نکردیم تا در بازی فردا بتواند با تمام کامل برای ایران بازی کند.

کولاکویچ: ترجیح میدهم موسوی و معروف را تا المپیک ۲۰۲۰ در تیم ملی حفظ کنم

به گزارش قدس آنلاین، پس از پیروزی تیم والیبال کره جنوبی در نخستین دیدارش در مرحله انتخابی قهرمانی جهان در منطقه آسیا، کولاکوویچ درباره شرایط بازی امروز اظهار کرد: در ابتدا از مربی کره جنوبی به خاطر تبریک به ما تشکر می‌کنم. در وهله دوم از مردم اردبیل که با دل و جان و از ابتدا تا انتهای بازی ما را تشویق کردند متشکرم.

کولاکوویچ در ادامه صحبت هایش افزود: در ست اول بازی آسان به نظر می‌آمد ولی در واقع کره اصلا بازی نکرد. بازی اصلی کره از ست دوم شروع شد اما با تمرکز و توان کامل توانستیم از حریف پیش بیفتیم و در پایان با وجود آن که در ست سوم امتیازات پایاپای پیش می‌رفت برابر کره جنوبی به پیروزی رسیدیم.

کولاکوویچ درباره مسن بودن تیم ملی ایران در بین تیم‌های حاضر در انتخابی قهرمانی جهان و اینکه آیا به دنبال جوانگرایی است پاسخ داد: من قبلا راجع به این موضوع صحبت کردم و به خبرنگاران اطلاعاتی دادم اما دوباره پاسخ می‌دهم. تیم ایران می‌تواند حتی مسن تر از این هم باشد. برخی بازیکنان شایستگی بودن در تیم ملی را برای سالهای بعد نیز دارند. هدف ما استفاده از جوانان است اما در حال حاضر برخی از بازیکنان جوان برای حضور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در تمرینات حضور دارند و برخی دیگر در اختیار تیم های پایه هستند. به هر حال هر کسی که شایسته باشد پیراهن تیم ملی را می پوشد و ما به دنبال صعود به مسابقات قهرمانی جهان هستیم و این که با چه کسی و اینکه در چه سن و سالی باشد برایم مهم نیست. دلم می‌خواهد جوانان بیشتری را دعوت کنم اما نمی‌شود که بازیکنان جوان با بزرگسالان تمرین کنند و در مرحله دیگر در خدمت تیم امید باشند. بعضی از بازیکنان مانند محمد موسوی و سعید معروف با این که بالای ۳۰ سال سن دارند اما من ترجیح می‌دهم که این بازیکنان را تا المپیک ۲۰۲۰ نگه دارم زیرا حتی حضور آنها در تیم مهم است.

سرمربی تیم ملی ایران درباره بازی فردا با چین و رویارویی با لوزانو و اینکه از چه ترکیبی در برابر بازی فردا استفاده می‌کند گفت: ترکیب تیم همیشه باز است و نمی شود گفت چه کسی وارد زمین می شود. در والیبال با بعضی از بازیکنان شروع می‌کنیم و در پایان بازیکنان دیگری بازی را به اتمام می‌رسانند. من به هر بازیکنی که کمک رسان تیم باشد تا به پیروزی برسیم استفاده می‌کنم. امروز از بازیکنان مثل جواد معنوی‌نژاد نتوانستیم استفاده کنیم دلیل آن هم مصدومیتی بود که دیروز در حین تمرینات با آن مواجه شد و به همین خاطر او را در ترکیب قرار ندادیم تا در بازی فردا بتوانیم از او استفاده کنیم.

کولاکویچ درباره جو استادیوم رضازاده شهر اردبیل و تأثیر تشویق های پرشور آنان گفت: من خیلی خوشحالم که این فرصت را داریم که در اردبیل باشیم. چنین تجربه ای را در سالن های دیگر از جمله تهران هم داشتیم و تماشاگران همواره ما را حمایت کردند. در خارج از خانه هم همیشه تماشاگران ایرانی کمک حال تیم ملی بودند و آنقدر والیبالیست ها را تشویق می کنند که پیروزی ها لذت بیشتری میدهد. تماشاگران در بازی امروز هم با انرژی که به بازیکنان دادند حس مسئولیت و بردن را افزایش دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.