مسئول بخش آندوسکوپی و گروه داخلی بیمارستان رضوی از راه‌اندازی سیستم کلانژیوسکوپی برای نخستین بار در شرق کشور و در این بیمارستان خبر داد و گفت: با راه اندازی این دستگاه هزینه درمان بیماری‌های مجاری صفراوی هشت برابر کمتر از گذشته خواهد شد.

هزینه درمان بیماری‌های مجاری صفراوی ۸ برابر کاهش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین،  مسئول بخش آندوسکوپی و گروه داخلی بیمارستان رضوی از راه‌اندازی سیستم کلانژیوسکوپی برای نخستین بار در شرق کشور و در این بیمارستان خبر داد و گفت: با راه اندازی این دستگاه هزینه درمان بیماری‌های مجاری صفراوی هشت برابر کمتر از گذشته خواهد شد.

دکتر احسان اکبری در این خصوص گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه، از این پس به جای صرف هزینه‌های سنگین و استفاده از جراحی‌های گسترده‌ کبدی با عوارض بالا؛ با هزینه بسیار کمتر و با عوارض خیلی محدودتر مشکلات مربوط به مجاری صفراوی بیماران در این بیمارستان شناسایی و درمان خواهد شد.

این فوق تخصص گوارش و کبد، با اشاره به اینکه درشرق کشور خدمات تشخیصی و درمانی با کلانژیوسکوپی ارائه نمی‌شده‌است و بیمارانی که خواستار دریافت این خدمات بودند مجبور به سفر به شهرهایی چون تهران بودند؛ گفت: با حمایت‌های مجموعه آستان قدس رضوی بخش آندوسکوپی این بیمارستان به منظور به روزرسانی خدمات خود همچنین بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته پزشکی برنامه‌های مختلف توسعه‌ای را در دست دارد که یکی از این برنامه‌ها با توجه به اهمیت درمان بیماران کبدی راه‌اندازی سیستم کلانژیوسکوپی در این بخش بود.

درشرق کشور خدمات تشخیصی و درمانی با کلانژیوسکوپی ارائه نمی‌شده‌است و بیمارانی که خواستار دریافت این خدمات بودند مجبور به سفر به شهرهایی چون تهران بودند  وی افزود: این دستگاه در حقیقت یک دستگاه پیشرفته آندوسکوپی است که قادر است تصویربرداری مستقیم و رنگی، نمونه‌برداری با دید مستقیم و بازکردن مجاری را به طور همزمان انجام دهد.

وی همچنین توضیح داد: از طریق کلانژیوسکوپی می‌توان سنگ‌های بزرگ مجاری صفراوی را خرد و خارج کرد.

وی با اشاره به اینکه برای خریداری این دستگاه پیشرفته، در حال حاضرهزینه‌ زیادی انجام نشده است؛ گفت: نسخه اولیه این دستگاه با هزینه‌ای افزون بر یک میلیارد تومان در گذشته خریداری شده بود اما متأسفانه دستگاه کاربردی‌ای نبود و ایرادهای زیادی داشت به طوری که عملاً بلا استفاده مانده بود. با تعاملاتی که با شرکت تولیدکننده انجام شد؛ این دستگاه جایگزین دستگاه قدیمی شد. دستگاه کلانژیوسکوپی علاوه بر امکاناتی که به آن اشاره کردم، شرایط تصویربرداری با کیفیت HD از مجاری صفراوی را دارد.

‌دکتر اکبری با اشاره به اینکه هزینه استفاده از این روش درمانی در مقایسه با جراحی مجاری صفراوی بسیار پائین‌تر است؛ گفت: با وجود هزینه‌ای که چندین برابر کمتر از هزینه جراحی باز است؛ درمان با کلانژیوسکوپ تحت پوشش بیمه قرار ندارد که امیدوارم با حمایت مسئولان مربوطه بیمه‌ها این هزینه‌ها را نیز پوشش دهند.

وی در پایان گفت: بخش آندوسکوپی و داخلی بیمارستان رضوی در حال حاضر یکی از قطب‌های بزرگ درمان بیماری‌های داخلی و گوارشی در کشور است اما این آغاز راه است و در ادامه مسیر با حمایت‌های آستان قدس رضوی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در آینده‌ای نزدیک به جایگاه نخست و قطب درمان بیماری‌های داخلی و گوارشی در منطقه دست خواهیم یافت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.