خرم آباد- همسر زنده یاد کاظم صفرزاده گفت: دفتر استاندار حتی اجازه ملاقات استاندار را نیز به ما نمی دهد.

همسر معلم فداکار لرستانی از بی توجهی مسئولین می گوید

قدس آنلاین- گروه استانها- لیلا سلیمانی: کاظم صفرزاده معلم فداکار لرستانی بود که شب دوشنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۳ و در باران شدید خرم‌آباد و لرستان و هنگامی که مشکلی برای یکی از دانش‌آموزان مرکز شبانه ‌روزی عشایری امام جعفر صادق علیه السلام منطقه ویسیان به وجود می‌آید سعی در رساندن وی به بیمارستان مرکز استان می‌کند که در میانه راه در منطقه شوراب، خودروی آن‌ها گرفتار سیلاب می‌شود و هر ۴ سرنشین پس از تن سپردن به امواج خروشان در شبی سرد و تاریک، جان خود را از دست می دهند.

در روزهای نخست وقوع حادثه، تمام مدیران استانی و شهرستانی و مسئولین از فداکاری زنده یاد کاظم صفرزاده گفتند و خبرگزاری ها و رسانه ها و اهالی مطبوعات و پایگاههای خبری در فضای مجازی تا توانستند، نوشتند و در این مدت ۱۴روزه، مسئولان به خانواده داغدار صفرزاده سر زدند و هرکدام وعده هایی دادند اما رفته رفته و با گذشت زمان هم ایثار کاظم را فراموش کردند و هم وعده های توام با احساس خود را و تا امروز که دو سال و ۱۰ماه از حماسه ایثار و فداکاری کاظم صفرزاده گذشته است نه تنها وعده های مسئولین محقق نشده است بلکه حماسه کاظم فداکار نیز به باد فراموشی سپرده شده و این روزها همسر و فرزندان او مظلومانه چشم انتظار تحقق قول هایی هستند که زمانی از سوی مسئولین استان وعده داده شده و به بوته فراموشی سپرده شده اند.

روز پنجشنبه ۱۹مرداد پس از پایان مراسم تجلیل از خبرنگاران استان در خرم آباد و با هماهنگی سرکار خانم لیلا سلیمانی قائم مقام مدیر مسئول شهاب آسمانی تعدادی از خبرنگاران استان به منزل معلم فداکار رفتیم تا شنونده گلایه ها و دردل های همسر او باشیم که این روزها ضمن تحمل تالمات ناشی از فقدان "کاظم " باید صبورانه مدیر خانه ای باشد که کاظم در آن نیست و سه فرزند او به عنوان میراث معلم فداکار مادری را همراهی می کنند که داغ کاظم و سختی های زندگی او را رنجور و شکسته نشان می دهد.

زینب مختاری همسر معلم فداکار کاظم صفرزاده در منزل خود پذیرای جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان بود و در حالی که به نظر می رسید از وعده های مسئولین و بی توجهی آنها به خانواده صفرزاده بسیار نگران و ناراحت به نظر می رسد در سخنانی ضمن بازخوانی حادثه شوراب از کاظم صفرزاده به عنوان معلمی فداکار و ایثارگر یاد کرد که برای انتقال دانش آموز مصدومش در شب ۲۸مهر ماه ۱۳۹۳گرفتار سیلاب شوراب شده و به دیار باقی شتافت.

همسرزنده یاد کاظم صفرزاده در این دیدار با انتقاد از بی توجهی مسئولین استان به وعده های خود گفت: در همان ابتدای کار و زمانی که حادثه رخ داده بود دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندار لرستان و مدیرکل سابق آموزش و پرورش لرستان و مسئولین استان همگی با ما همدردی کردند و رئیس مجلس نهم و همچنین وزیر آموزش و پرورش پیام تسلیت فرستادند و هر کس به فراخور جایگاه و مسئولیتش ضمن تجلیل از حماسه معلم فداکار به ما دلداری می دادند و همدردی می کردند.

زینب مختاری افزود: استاندار لرستان و مدیرکل سابق آموزش و پرورش وعده هایی از جمله نامگذاری پل شوراب و مدرسه ای به نام معلم فداکار زنده یاد کاظم صفرزاده و استخدام پسر بزرگم را دادند اما هیچکدام از این وعده ها تا کنون محقق نشده اند.

وی بیان کرد: آخرین بار که مسئولی از استان به منزل ما آمده است روز سالگرد کاظم بود که مدیرکل سابق آموزش وپرورش آمد و از آن تاریخ تا کنون هیچ مسئولی به منزل ما نیامده و یا احوالی از ما نپرسیده است.

همسر معلم فداکار کاظم صفرزاده گفت: همسرم خودرویی که بوسیله آن دانش آموز مصدوم را می خواست به بیمارستان منتقل کند را در آن روزها تازه به صورت قسطی خریداری کرده بود و پس از اینکه خودرو نیز در رودخانه از بین رفت اقساط خودروی مرحوم کاظم را دارم پرداخت می کنم و این اقساط و سختی های زندگی و بیکاری پسرم بدجور زندگی را برایم سخت کرده است.

وی افزود: در یکی از دیدار هایی که با استاندار لرستان در دفترش داشتیم مهندس بازوند قول مساعد داد که وام بلاعوضی به ما پرداخت شود تا بدهی های مربوط به اقساط خودرو را پرداخت کنم و در همان دیدار برای استخدام پسرم نامه ای به مدیرکل بهزیستی نوشت که در خصوص استخدام "یونس پسر بزرگم"اقدام شود اما پس از اینکه نامه را به مدیرکل بهزیستی تحویل دادم پاسخ داد که این نامه می بایست به مدیرکل آموزش و پرورش نوشته می شد زیرا ما فرصت و ظرفیتی برای استخدام نداریم و با توجه به فعالیت و خدمت مرحوم صفرزاده در آموزش و پرورش شما باید در صدد استخدام پسرتان در آن دستگاه باشید.

خانم مختاری با بیان اینکه هیچکدام از این وعده ها و پیگیری ها تا کنون محقق نشده است، اظهار کرد: از آن تاریخ تا کنون هر چه به استاندار لرستان نامه نوشته ام و مکاتبه کرده ام هیچ پاسخی به نامه هایم داده نشده و دفتر استاندار با وجود اینکه نامم را در لیست درخواست کنندگان ملاقات با مهندس بازوند هم ثبت کرده اند اجازه ملاقات به ما نداده اند و نتوانسته ایم در ملاقاتی مسائل خود را به گوش استاندار لرستان برسانیم.

وی گفت: معاون وزیر آموزش و پرورش در یادبودی که خبرگزاری فارس برای معلم فداکار گرفته بود قول داد که ما به سفری زیارتی اعزام شویم اما بعد از اینکه پیگیر وعده کفاش معاون وزیر شدیم مدیرکل سابق آموزش و پرورش بیان کردند آموزش و پرورش اعتبارش محدود است و دستوری از سوی وزارت برای اعزام شما به سفری زیارتی به ما ابلاغ نشده است!

همسرزنده یاد کاظم صفرزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش زنده یاد کاظم صفرزاده را پس از آن حادثه بازنشسته کرده و ما در حال حاضر داریم از محل حقوق بازنشستگی زندگی می کنیم که این حقوق حتی کفاف هزینه های تحصیلی پسرم در دانشگاه و دو پسر دیگرم در مدرسه را نمی دهد.

وی اظهار کرد: پس از اینکه کاظم را بازنشسته کردند بیمه طلایی ما نیز حذف شد و چون تمکن مالی نداریم حتی نتوانسته ام در چندین نوبت برای درمان بیماری ام به پزشک مراجعه کنم.

خانم مختاری تصریح کرد: از اداره راه شکایت کرده ایم و هزینه های وکیل را نیز خانواده های بازماندگان حادثه شوراب داریم پرداخت می کنیم تا اینکه این پرونده به سرانجامی برسد این در حالیست که مدیرکل سابق آموزش و پرورش قول داد که وکیلی برای پیگیری حادثه در اختیار بازماندگان قرار دهد که این وعده هم عملی نشد. وی ادامه داد: یکی دو بار به دیدار مدیرکل فعلی آموزش و پرورش لرستان رفته ام و ایشان هم وعده پیگیری داده اند که تا کنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

همسر معلم فداکار زنده یاد صفرزاده در پایان خواسته و مطالبه خود را توجه به خواسته های خانواده صفرزاده عنوان کرد و گفت: نامگذاری یک مدرسه و پل شوراب برای حفظ یاد و خاطره معلم فداکار و همچنین استخدام پسرم از جمله وعده هایی بوده است که مسئولین به ما داده اند و من از استاندار لرستان و مدیرکل آموزش و پرورش می خواهم به طور جدی پیگیر این وعده ها باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.