اصفهان- نشست هم اندیشی هفتمین نمایشگاه و کنفرانس تجهیزات و خدمات پزشکی عمان با حضور عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی و مسئول کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری و توسعه روابط بین الملل اتاق بازرگانی، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان، مدیرعامل شهرک سلامت، مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان و برخی از فعالان صنعت پزشکی و گردشگری در محل شهرک سلامت برگزار شد.

اصفهان محور گردشگری سلامت/ دود ناهماهنگی به چشم توسعه استان می رود

به گزارش قدس آنلاین مسئول کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری و حمایت از توسعه روابط بین الملل اتاق بازرگانی در این نشست گفت: با توجه به این که استان اصفهان در زمینه تولیدات دارویی، جزء سه استان اول کشور است و همچنین از نظر تعداد کلینیک های درمانی، سطح پزشکی، دانش و تجهیزات، رتبه های بسیار خوبی در کشور دارد، می تواند محور گردشگری سلامت بوده و همچنین در نمایشگاه پزشکی عمان، حضور ویژه ای داشته باشد.

قاسم جباری با تأکید بر این که فعالان صنعت گردشگری و پزشکی باید در این نمایشگاه حضور و مشارکت داشته باشند، اظهار داشت: اتاق بازرگانی آمادگی دارد اطلاع رسانی و حمایت های لازم را برای تقویت حضور اصفهان و دیگر استان ها در این نمایشگاه انجام دهد تا پاویون ایران در شأن توانمندی های این کشور برگزار شود.

وی افزود: حضور ایران در این رویداد باید با نتیجه و دستاوردهای قابل توجهی همراه باشد به همین دلیل از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دارویی، مراکز خدمات درمانی و به ویژه فعالان بخش گردشگری سلامت می خواهیم که توانمندی های خود را در پاویون ایران ارایه دهند.

نمایشگاه اصفهان، نماینده انحصاری عمان اکسپو

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز گفت: برگزاری پاویون های جمهوری اسلامی ایران در برخی نمایشگاه های مهم جهان در رسته ها و شاخه های مختلف، همواره بخش مهمی از فعالیت شرکت نمایشگاه های اصفهان بوده و این شرکت در سال جاری نیز برای چهارمین سال متوالی، به عنوان نماینده انحصاری مرکز نمایشگاهی عمان اکسپو و با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت، پاویون ایران را در هفتمین نمایشگاه و کنفرانس تجهیزات و خدمات پزشکی عمان، برگزار می کند.

وی اظهار داشت: کشور عمان از نظر ارتباطات سیاسی و اقتصادی با ایران در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و نگاه دولت جمهوری اسلامی ایران نیز بر توسعه این روابط است؛ از این رو حضور در نمایشگاه های این کشور فرصت مناسبی است تا فرصت های تجاری ایران شناسانده شده و دستاوردهای کشور به عمان که دروازه ورود به بازار شمال و شرق آفریقا، هند و بسیاری از کشورهای خاورمیانه است، وارد شود.

محققیان تصریح کرد: نمایشگاه اصفهان اولین شرکتی است که به بازار عمان ورود کرده اما متأسفانه زمانی که یک بازار جدید ایجاد می شود، رقبا به جای تلاش برای تقویت و حفظ آن، با برخی رفتارهای غیر حرفه ای، این بازار را تخریب کرده و به منافع ملی آسیب می زنند.  

وی ادامه داد: مجوز انحصاری برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه پزشکی عمان متعلق به شرکت نمایشگاه اصفهان است و این شرکت حاضر نیست برای منافع مالی، مجموعه هایی را در این نمایشگاه ثبت نام کند که در شأن جایگاه و منزلت جمهوری اسلامی ایران نیستند و به وجهه و اعتبار ملی، ضربه می زنند. این در حالی است که برخی رانت ها و ارتباطات ناثواب، راه ورود ایران به بازار عمان و همچنین اعتبار ملی را خدشه دار خواهد کرد.

پروژه های کلیدی در شاهراه ارتباطی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان افزود: کشور عمان به دلیل پروژه های متعدد از جمله شهرک پزشکی سلطان قابوس به ارزش ۱/۵میلیارد دلار، بیـــــمارستان عمـومـی مســــقط به ارزش ۳۶۴ میلیون دلار، بیمارستان اختصاصی روانپزشکی به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار، پروژه های درمانی و بیمارستان های جدید عمان به ارزش۲۶۰ میلیون دلار و شهرک پزشکی بین المللی به ارزش ۱ میلیارد دلار، زمینه بسیار خوبی برای ورود ایرانیان در حوزه پزشکی دارد و این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای ورود به این حوزه است.

محققیان اعلام داشت: در بخش گردشگری سلامت نیز این نمایشگاه زمینه معرفی ظرفیت های استان و همچنین بستری برای جذب گردشگران سلامت به استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: اگر دیگر استان ها و کشورها از ناهماهنگی میان دستگاه های اجرایی استان به نفع خود استفاده کنند، صادرات استان ضربه خواهد دید و دود آن به چشم توسعه استان می رود؛ پس ضروری است که هم افزایی دستگاه های استان، فرصت این نمایشگاه را با حداکثر نتیجه و بهره وری همراه سازد.

آمادگی همه جانبه استانداری برای حمایت از پاویون ایران

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان نیز گفت: صنعت پزشکی یکی از ۱۰ صنعتی است که بیشترین گردش مالی، رشد و تقاضای بازار را دارد و استانداری اصفهان برای اطلاع رسانی و حمایت همه جانبه برای حضور و مشارکت ایرانیان در این نمایشگاه اعلام آمادگی می کند.

محسن ایروانی افزود: در ایران بیش از ۴۰۰  شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند، ارزش تولیدات تجهیزات پزشکی ایران سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار است و همچنین شرکت های دانش بنیان زیادی به تازگی در این حوزه فعال شده اند که به همین دلیل ظرفیت بسیاری برای ارایه دستاوردهای ایران در نمایشگاه های بین المللی وجود دارد.  

وی همچنین اعلام کرد: موضوع این نمایشگاه را به صورت ویژه در کارگروه گردشگری استانداری اصفهان به ریاست استاندار، مطرح خواهیم کرد تا از نهایت ظرفیت استان برای این نمایشگاه استفاده شود.

مدیرعامل شهرک سلامت نیز در این نشست، گفت: حضور در نمایشگاه پزشکی عمان، یکی دیگر از اقدامات ارزشمند شرکت نمایشگاه اصفهان است که تابلوی خوبی برای استان خواهد بود.

سید مرتضی صفوی، افزود: در سال های گذشته انگیزه و ظرفیت گردشگری سلامت در استان ایجاد گردید اما متأسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی های بین دستگاهی، به نتیجه مورد انتظار منجر نشده است؛ بنابراین نمایشگاه هایی مانند کشور عمان فرصت بسیار خوبی برای توسعه این بخش محسوب می شود.  

وی ادامه داد: کشور عمان انگیزه بسیار زیادی برای همکاری با ایران دارد و خوشبختانه با زمینه ای که شرکت نمایشگاه اصفهان از چندین سال گذشته تاکنون در بازار این کشور ایجاد کرده، امکان شکل گیری تعاملات زیاد وجود دارد که باید با وحدت رویه، بهره لازم را کسب کرد.

وی افزود: در حال حاضر حتی از کشورهای انگلیس و هلند نیز گردشگران سلامت به اصفهان می آیند اما این حضور به صورت انفرادی است در حالی که می توان این موضوع را ساماندهی و برنامه ریزی کرد و حضور این گردشگران را جهت دهی کرده و افزایش داد.

-- 

regard

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.