یزد - مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد گفت: در شرایطی می توانیم در استان شاهد ایجاد اشتغال جدید و رونق کسب و کار باشیم که توجه و عنایت ویژه ای به صنایع کوچک و متوسط داشته باشیم.

ایجاد اشتغال پایدار در گرو حمایت و توانمندسازی صنایع کوچک است

به گزارش قدس آنلاین، سید مسعود عظیمی در حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد و جمعی از مدیران استان با اشاره به ۲۱ مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهارداشت: بیش از ۹۲درصد صنایع استان را صنایع خرد، کوچک و متوسط با ۶۰درصد اشتغال صنعتی و ۴۰درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت تشکیل می دهد.

وی نقش صنایع کوچک در تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم  برشمرد وافزود: این صنایع کارکرد های مختلفی در زمینه های درون گرایی ،برون گرایی مردمی بودن، اقتصاددانش بنیان و عدالت محوری دارند که این شاخص ها تجلی گر تحقق اقتصاد  مقاوتی است.

عظیمی زاده تصریح کرد: یکی ازکارهای مهمی که در دولت و با تلاش و پیگیری وزارت صنعت و سازمان صنایع کوچک انجام شد، فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه رونق بخشیدن به ۳۱۹ طرح راکد و نیمه تمام اولویت این شرکت در سال جاری است گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز و با تحقق این امر بیش از ۵ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد خواهد شد

وی همچنین از اعطای مشوق های جدید برای جذب سرمایه گذار در استان خبر داد و گفت: مشوقهای جدید برای جذب سرمایه گذاری در نظر گرفته شده به طوری که در مناطق کمتر توسعه یافته ۵ درصد از هزینه حقوق انتفاع در شهرکها ونواحی صنعتی از سرمایه گذاران بصورت نقد و مابقی بصورت اقساط بلند مدت ۳۶ ماهه دریافت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.